سنبله 01, 1396 16:45 Asia/Kabul
  • غنی: تنها راه نجات طالبان صلح با دولت افغانستان است

«محمداشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در سخنانی‌ خطاب به طالبان، گفت: جنگ افغانستان ریشه در منطقه دارد و پس از این با تروریسم و حامیان این پدیده برخورد جدی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«محمداشرف غنی» رییس جمهور افغانستان روز چهارشنبه در سخنرانی‌ در ارگ  خطاب به طالبان، گفت: جنگ افغانستان ریشه در منطقه دارد و پس از این با تروریسم و حامیان این پدیده برخورد جدی صورت می‌گیرد.

غنی خطاب به طالبان گفت: جنگ و فتنه آنها صرفا سبب کشته شدن افغان‌ها می‌شود و هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت  و دولت افغانستان از طالبان مسلح می‌خواهد که بجای جنگ راه صلح را در پیش گیرند.

رییس جمهوری افغانستان گفت:  طالبان مسلح و حامیان‌ آنها در جنگ جاری هرگز پیروز نخواهند شد و هیچ‌کس نمی‌تواند جغرافیای این‌کشور را تغییر دهد.

 غنی افزود : برای طالبان و حامیان‌ آنها  ابهام را رفع می‌کنیم و آن این‌که اگر در فکر بُرد جنگ هستید ،یا فکر می‌کنید که دولت افغانستان را سقوط خواهید داد و یا این جغرافیای مقدس را به ۲ جغرافیا مبدل خواهید کرد این فکر را از سر دور کنید. تنها راه حل، راه حل سیاسی است.

 رییس جمهوری افغانستان گفت: استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا همه جانبه بوده و در زمینه مبارزه با تروریسم و شکست این پدیده بسیار مهم است،  سیاست خارجی افغانستان موفق بوده و جامعه جهانی حالا به این‌کشور بگونه کامل اعتماد دارد.

 رئیس جمهوری افغانستان در بخشی از سخنان‌ خود گفت: این‌کشور با پاکستان به عنوان دولت با دولت صلح می‌خواهد و اسلام آباد باید فرصت بوجود آمده را از دست ندهد.

 وی افزود: ما با پاکستان منحیث دولت با دولت صلح می‌خواهیم و خواستار صلح دایم هستیم افغانستان بی‌ثبات به نفع هیچ‌کس نبوده و بخصوص به پاکستان تأثیرات منفی خواهد داشت. 

رئیس جمهوری افغانستان گفت: افغانستان در برخورد با همه کشورها خود مختاری، عزت و منافع ملی‌ خود را در نظر گرفته و برای منطقه و جهان اسلام ثابت ساخته که نقط وصل نه نقطه فصل است.