سنبله 05, 1396 11:43 Asia/Kabul

شهروندان هرات، اعضای شورای ولایتی، مسئولان محلی و نهادهای مدنی در این ولایت حملات تروریستی اخیر بر مساجد، تکایا و اماکن مقدسه در افغانستان را شدیدا محکوم کرده ازمسئولان دولت وحدت ملی خواستند تا هرچه زودتر برنامه ای را به هدف پایان بخشیدن به این نابسامانی ها روی دست گیرد.

 به گزارش خبرنگار رادیو دری،ساکنین هرات در حالیکه تداوم این روند را به نفع مردم و دولت نمی دانند، منسوبان امنیتی را به بی توجهی و سهل انگاری نسبت به حفظ جان و مال مردم متهم کرده از آنان خواستند تا هرچه زودتر حلقات تروریستی را شناسایی و اقدامات عاجل امنیتی را انجام دهند.

این اعتراضات مردمی در ولایت هرات پس از آن بالا گرفته است که گروه های تروریستی بار دیگر با حمله بر مسجد حضرت امام زمان (عج) مسلمانان نمازگذار را به گلوله بسته و ده ها تن را به شهادت رساندند.

شهروندان هرات تاکید دارند که هیچ غفلت وظیفوی و سهل انگاری با وجود تهدیدات بلند امنیتی از سوی هیچ مقام دولتی و امنیتی پذیرفتنی نیست.

اعضای شورای ولایتی هرات هم همصدا با مردم این ولایت ضمن تقبیح اعمال جنایتکارانه دشمنان مردم افغانستان و بخصوص حمله بر مساجد تاکید کردند: دشمنان صلح و امنیت مردم افغانستان درپی ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی هستند تا به اهداف از پیش طراحی شده شان برسند.

کامران علی زایی رییس شورای ولایتی هرات با اشاره بر اینکه مردم افغانستان هرگز دچار اختلافات فرقه ای نخواهند شد تلاش های گروه های تروریستی  در افغانستان را بی نتیجه دانست و تصریح کرد: مردم مسلمان افغانستان بدون درنظرداشت زبان،نژاد، ملیت و سمت همواره چه در خوشی ها و ناخوشی ها در کنار هم بوده و هیچگاهی یکدیگر را تنها نگذاشتند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات به رادیودری گفت: دشمن در پی ایجاد اختلاف است و سعی دارد تا با انجام حملات تروریستی  به اهدافش برسد اما مردم افغانستان مردمی آگاه و فهیم هستند و این دسیسه های دشمن را بخوبی میشناسند.

فرهاد با تاکید بر اینکه دولت افغانستان شدیدا با عاملان این رویدادها برخورد جدی خواهد کرد، افزود: راه مقابله با دشمنان این سرزمین تحکیم وحدت و همکاری مردم با نیروهای امنیتی افغاستان است.

حملات پی هم تروریستی بر مساجد و تکایای ولایت های هرات و کابل خشم مردم این کشور را بر انگیخته است.

​​​​​​​مسئولیت حملات تروریستی اخیر، ترورعلما و شخصیت های علمی و بمب گذاری بر مساجد را گروه تروریستی- تکفیری داعش بر عهده گرفته است.