تلفات سنگین طالبان در یک ماه گذشته در هرات
(last modified 1396-06-05T07:57:06+00:00 )
سنبله 05, 1396 12:27 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات می گویند درجریان یک ماه گذشته در حدود ۳۰۰ تن ازطالبان مسلح در درگیری بانیروهای امنیتی درولایت هرات کشته و یا زخمی شده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت:  ماه اسد یکی ازماه های پر دست آورد برای نیروهای امنیتی،اطلاعاتی ودفاعی درولایت هرات است که در این ماه بیشترین شمارتلفات به طالبان مسلح درولسوالی شیندند ولایت هرات وارد شده است .

فرهاد با بیان اینکه دراین مدت  و در جریان عملیات های نظامی نیروهای مشترک امنیتی و حملات نافرجام طالبان بر پاسگاه های امنیتی 193  تن ازطالبان کشته و63  تن دیگرزخمی شده اند، تصریح کرد: به علاوه افراد مسلح وابسته به گروه طالبان شماری از تروریستان خارجی نیز کشته و زخمی شدند.

سخنگوی والی هرات خاطرنشان کرد:  در این عملیات های نظامی مقادیری جنگ افزارهای مخالفان مسلح دولت نیز به دست نظامیان افغان افتاده است.

این مقام محلی در ولایت هرات کشته شدن ۱۰ تن از نیروهای امنیتی را در نبرد با طالبان مسلح در این مدت پذیرفت و گفت: تعهد دولت افغانستان در مبارزه قاطع با دشمنان صلح و آرامش مردم است و نیروهای مشترک امنیتی به دلیل ایجاد فضای صلح و امنیت شبانه روز تلاش می کنند.

فرهاد اظهار داشت: طالبان چندین بار قصد داشتند تا با راه اندازی عملیات های گسترده  مرکز ولسوالی شیندند را تصرف کنند  اما با مقاومت نیروهای دفاعی و امنیتی روبرو شده و متحمل تلفات وخسارات سنگینی شدند.

مسئولان محلی در هرات تاکید دارند که دشمنان مردم افغانستان توان رویارویی مسلحانه را در برابر قوای دولتی ندارند و در هر مرحله از عملیاتهای نظامی تلفات زیادی بر آنان وارد می شود.

در همین حال کارشناسان بر این باورند که طرح ریزی واجرای عملیات های مشترک به منظورسرکوب هراس افگنان ،افزایش هماهنگی بین نیروهای امنیتی،دفاعی واطلاعاتی ، جدیت مسئولان ملکی درولایت هرات  سبب افزایش موفقیت نیروهای امنیتی ووارد شدن تلفات سنگین به هراس افگنان بوده است.