سنبله 05, 1396 15:25 Asia/Kabul
  • پیوستن نیروی  هوایی ارتش بریتانیا به نظامیان آمریکا در افغانستان

یک هفته نامه بریتانیایی فاش کرد، نیروی ویژه هوایی ارتش این کشور در چارچوب حمایت از راهبرد نظامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان مستقر می شود.

به گزارش رادیو دری، هفته نامه ساندی تایمز روز یکشنبه در گزارشی فاش کرد ،منابع ارشد نظامی و دفتر نخست وزیری بریتانیا می گویند که "ترزا می " نخست وزیراین کشور آمادگی دارد تا با اعزام نیروهای ویژه  برای مبارزه با داعش ،القاعده و طالبان در افغانستان موافقت کند .

این نشریه بریتانیایی افزود: هرچند تاکنون درخواست رسمی از سوی آمریکا در رابطه با این همکاری مطرح نشده اما مقامات دولتی انتظار دارند تا وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) درخواستی را مبنی بر حمایت هوایی بریتانیا از افزایش نیروهای آمریکا در افغانستان ارایه کند .

 ساندی تایمز نوشت ، "مایکل فالون" وزیر دفاع بریتانیا از تصمیم رییس جمهوری امریکا مبنی برافزایش حضور نظامی این کشور در افغانستان حمایت و درباره ظرفیت های نظامی بریتانیا با "جیمز متیس" همتای آمریکایی اش گفت وگو کرده است .

به رغم این که در حال حاضر 8 هزار و 400 نیروی آمریکایی همچنان به عملیات اشغالگرانه خود در افغانستان ادامه می دهند، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در نظر دارد چهار هزار نیروی نظامی دیگر به افغانستان اعزام کند .

 

کلیدواژه