سنبله 07, 1396 17:37 Asia/Kabul
  • ادامه اشغالگری آمریکا در افغانستان
    ادامه اشغالگری آمریکا در افغانستان

عضو مجلس ملی افغانستان تاکید کرد هدف راهبرد جدید امریکا در خصوص افغانستان ، حضور بلند مدت نظامیان خارجی در این کشور است .

گل پاچا مجیدی امروز در مصاحبه با رادیو پشتو برون مرزی گفت امریکا در افغانستان بدنبال اهداف خاص و شوم خود است تا بتواند حضور بلند مدت خود را در این کشور توجیه کند .

وی از ادامه حضور نظامیان خارجی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و از برخی کشورها از جمله ایران ، پاکستان و روسیه خواست در تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات در افغانستان ، دولت اشرف غنی را یاری کنند .

عضو مجلس ملی افغانستان تصریح کرد  امریکا خواهان پایان جنگ در افغانستان و منطقه نیست و  در نتیجه استراتژی جدید امریکا جنگ در افغانستان شدت یافته و منطقه به ویژه پاکستان را ناامن خواهد کرد.

گل پاچا مجیدی تاکید کرد در نتیجه سیاستهای امریکا ،تروریستها در افغانستان خیلی تقویت شده اند و اگر فرضا امریکا از منطقه برود باز هم افغانستان سالها دچار  جنگ خواهد بود .

عضو مجلس ملی افغانستان تصریح کرد پاکستان برای امریکا ، هدف است وقصد دارد به ناامنی و هرج و مرج در این کشور دامن بزند و در پاکستان جنگ داخلی راه  بیندازد . 

وی  افزود مخفیگاههای  تروریستها  در پاکستان است و شکی نیست برخی  از سران طالبان افغانستان همه در پاکستان  هستند لذا اسلام اباد نمی تواند ان را انکار  کند .

گل پاچا مجیدی گفت  منابع  موثقی وجود دارد که پاکستان از تروریستها حمایت می کند و باید پاسخ این کار را به جهانیان و به ویژه ملت افغانستان بدهد .

 

کلیدواژه