سنبله 14, 1396 14:40 Asia/Kabul

کابینه حکومت وحدت ملی،تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، طرح قانون نفت و گاز را مورد تایید قرار داد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در خبرنامه ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده آمده است که طرح قانون نفت و گاز در ۹ فصل و ۸۷ ماده، از سوی عبدالبصیر انور  وزیر عدلیه ارائه شده است.

به نقل از خبرنامه وزیر عدلیه کشور درباره طرح قانون نفت و گاز گفته است که به هدف اداره و کنترل ذخایر و تنظیم امور مربوط به عملیات نفت و گاز، محافظت ذخایر و بهره برداری مؤثر از آن، فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری تشبثات خصوصی در بخش صنعت نفت و گاز و جلب سرمایه گذاران در این عرصه ترتیب گردیده است.

 در همین حال قانون اشاعه و ثبت دارایی‌های مقام‌ها و کارکنان دولتی نیز در این نشست کابینه در سه فصل و ۱۶ ماده مورد تایید قرار گرفت.

بر بنیاد خبرنامۀ ارگ، کابینه این قانون را در پرنسیپ مورد تایید قرار داده و وزارت‌های عدلیه و مالیه به ریاست معاون دوم رییس جمهور موظف شده‌اند تا مسئولیت ثبت دارایی‌های مقام‌ها و کارکنان دولتی را به ریاست عمومی ادارۀ امور تسجیل نمایند و قانون یادشده را تصحیح و نهایی کنند.

به گفتۀ وزارت عدلیه، هدف از این طرح سیستم ایجاد اشاعه، ثبت و ارزیابی دارایی‌های مقام‌های عالی‌رتبۀ دولتی، مقام‌ها و کارکنان دولتی، فراهم‌نمودن زمینۀ تشخیص سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و افزایش غیر قانونی دارایی‌ها و جلوگیری از حیف و میل دارایی‌های عامه است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.

 

کلیدواژه