سنبله 15, 1396 12:27 Asia/Kabul

ساکنین ولایت هرات با انتقاد از بی توجهی دولت به ادامه روند سرپرستی در ادارات دولتی تاکید کردند: سرپرستان نمی توانند به گونه شایسته به مردم خدمات رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این گفته ها در حالی مطرح می شود که هم اکنون ۲۰ اداره مهم دولتی در هرات توسط سرپرستان اداره می شود و همه روزه مردم نیز دراین دفاتر دولتی با مشکلاتی روبرو هستند.

آگاهان امور و شهروندان هرات می گویند: ادامه کار مسئولان سرپرست در اداره های دولتی هرات باعث کندی کار و افزایش فساد اداری شده است.

موضوع سرپرستی در برخی ادارات دولتی درافغانستان به یکی از معضلاتی تبدیل شده که همواره شکایت مردم را در پی داشته است.

۲۰ اداره دولتی از جمله معاون والی، ریاست های دفتر والی، تربیه معلم، تنظیم ترانسپورت زمینی، نفت و گاز، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، اراضی، تجارت و صنایع، تفتیش زون غرب، افسوتر و ولسوالیهای انجیل،شیندند، اوبه، گلران و فرسی و هم چنان میدان هوایی هرات، آمریتهای احصاییه مرکزی، نورم و استندرد، شفاخانه حوزوی هرات  سالهاست که توسط سرپرستان اداره می شود.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: اداره محلی هم نگران این وضع است و بارها از مسئولان ارشد دولتی در کابل خواسته شده تا به این معضل پایان بخشیده شود.

محمد رفیق شهیر کارشناس امور در هرات نیز تاکید کرد: ادامه کار سرپرستان در ادارات دولتی نشان دهنده ضعف دولت در تصمیم گیریها برای جابجایی مسئولان دولتی میباشد.

شهیر بر این باور است که ادامه کار سرپرستان و تقرر آنان توسط رییس جمهور حکومتداری خوب در ولایت هرات را زیر سوال برده است.

از سویی هم ساکنین این ولایت غربی افغانستان تاکید دارند ادامه کار مسئولان سرپرست در ادارات دولتی از یکسو باعث کندی روند  کار و از سویی دیگر فساد اداری را تقویت کرده است.

در جریان ۲ سال گذشته دولت افغانستان موفق شده که تنها ۱۰ اداره دولتی را از سرپرستی نجات دهد و برای آن ها رییس تعیین کند.

با وجود اینکه مسئولان محلی در هرات برای پایان بخشیدن به معضل سرپرستی در ادارات دولتی پافشاری دارند، اما تا هنوز موفقیت

های چندانی نداشته اند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.