ایران اظهارات اخیر فرمانده پلیس قندهار مبنی بر حمایت ایران از طالبان را تکذیب کرد
(last modified 1396-06-15T12:18:01+00:00 )
سنبله 15, 1396 16:48 Asia/Kabul

ایران اظهارات اخیر فرمانده پلیس قندهار مبنی بر حمایت ایران از طالبان را تکذیب و اینگونه اظهارات را غیرسازنده و غیر همسو بر روح حاکم برهمکاری ها و تعاملات مثبت و رو به رشد دو کشور همسایه دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در بیانیه ای که امروز از سوی سرکنسولگری ایران در قندهار دراین مورد صادر شده  افزوده شده است که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قندهار ضمن رد اظهارات منتسب به رییس پلیس قندهار مبنی بر کمک ایران به مخالفین دولت افغانستان ، این گفته هارا غیر سازنده دانسته و بررسی آن  را منوط به ارایه سند از مراجع رسمی دولت افغانستان می داند.

در این بیانیه همچنین آمده است که بدیهی است  چنین اظهاراتی با روح حاکم برهمکاری ها و تعاملات مثبت و رو به رشد دو کشور همسایه همسو نمی باشد.

چند  روز پیش جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار در صحبت با خبرنگاران ادعا کرد که به اضافه حکومت پاکستان در حال حاضر ایران هم کمک های مالی ونظامی خود را به گروه طالبان در افغانستان آغاز کرده است.

این در حالیست که  جمهوری اسلامی ایران همواره در میان کشورهای منطقه در مبارزه با گروه‌های تروریستی نقش پیش‌تاز داشته و در مبارزه با این گروه‌ها تا کنون هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری پرداخت کرده است. 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان زاهد موجود است.

کلیدواژه