سنبله 18, 1396 11:51 Asia/Kabul
  • پکن میزبان نشست سه جانبه چین،پاکستان و افغانستان

وزیر امور خارجه چین گفت: این کشور قرار است مذاکرات سه جانبه «چین، پاکستان و افغانستان» را برگزار کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از رسانه های پاکستان، «وانگ یی»Wang Yi وزیر امور خارجه چین در نشست مشترک خبری با «خواجه محمد آصف» همتای پاکستانی خود گفت: چین قرار است در سال جاری مذاکرات سه جانبه «چین، پاکستان و افغانستان» را بر گزار کند.«وانگ یی»Wang Yi افزود: اولین نشست مقامات سه کشور بزودی در پکن برگزار خواهد شد.

در این نشست وزیر امورخارجه چین بار دیگر حمایت کامل کشورش را از مواضع پاکستان و توجه به منافع ملی این کشور اعلام کرد.

وانگ یی گفت: پکن به طور کامل از تلاش های پاکستان در جنگ علیه تروریسم حمایت می کند و عقیده دارد برخی کشورهای جهان به عملکرد پاکستان در جنگ علیه تروریسم بی توجهی کرده و آن را نادیده گرفته اند.

وی با دفاع از تلاش های پاکستان در جنگ علیه تروریسم گفت: پاکستان فداکاری های زیادی در جنگ علیه تروریسم انجام داده است و جامعه جهانی باید این تلاش ها را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: پاکستان چندین دهه با معضل تروریسم دست و پنجه نرم کرده و این نکته بسیار مهم است که با این وجود بعنوان یکی از بزرگترین شرکای بین المللی در این جنگ شناخته می شود.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: اسلام آباد و پکن در زمینه مسائل و موضوعات منطقه ای و بین المللی در کنار هم ایستاده اند و از مواضع یکدیگر به طور کامل حمایت می کنند.

وی افزود: پکن همکاری ها و روابط خود را با اسلام آباد در زمینه های مختلف بویژه بخش های اقتصادی، ارتباطات، دفاع و تامین ثبات منطقه ای ادامه خواهد داد.

 

کلیدواژه