سنبله 18, 1396 14:00 Asia/Kabul
  • انتقاد رییس شورای علما و روحانیون غرب افغانستان از نهادهای حقوق بشری

رییس شورای علما و روحانیون غرب افغانستان با تاکید بر اینکه در برهه حساس کنونی جوامع اسلامی بیشتر از هرزمان دیگری به اتحاد و انسجام بیشتر نیاز دارند، نهادهای حقوق بشر جهانی را مورد انتقاد شدید قرار داد و تمامی شعارهای آنان را ضد انسانی و اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مولوی خدا داد صالح، نسبت به خاموش ماندن سازمان‌های جهانی حقوق بشری نسبت به کشتار مردم مسلمان میانمار واکنش نشان داد و افزود: جوامع غیر اسلامی همواره از بی توجهی و عدم اتفاق مسلمانان به نفعشان استفاده کرده و با وارد کردن فشار بر مردم مسلمان کینه و خشم خودرا از اسلام و مسلمین ابراز می کنند.
مولوی صالح گفت: نهادهای مدافع حقوق بشر کجا هستند تا مظلومیت مردم مسلمان میانمار را ببینند؟

رییس شورای علما و روحانیون غرب افغانستان ضمن اینکه عملکرد این سازمانهارا زیرسوال برد، تاکید کرد: فعالان حقوق بشر و کسانیکه خودرا محافظ حق و حقوق مردم جهان میدانند به غیر اینکه یک مشت حرف مفت به مردم تحویل میدهند کار دیگری که برای دفاع از حقوق مسلمانان باشد را انجام نداده اند.

مولوی صالح با اشاره بر اینکه هم اکنون مردم مسلمان میانمار در بدترین وضعیت ممکن حتی حق ندارند در سرزمین خودشان زندگی کنند، همه روزه مورد ظلم، تجاوز، قتل و کشتار بی رحمانه واقع میشوند و هیچ وجدان بیداری نیست که از کاخ های بلند و گرانقمیت جهان صدای اعتراضی بالاشود.

مولوی صالح با انتقاد از کشورهای به ظاهر قدرتمند دنیا گفت: اگر این رودادهای غم انگیز و غیرانسانی در یکی از کشورهایی همچون اسرائیل و آمریکا اتفاق میافتاد و حتی یک نفر از آنان کشته و یا زخمی میشد سر و صداهای این نهادها، جهان را پر می کرد اما همان ها در برابر فجایع میانمارخاموش نشسته‌اند.
این عالم دینی در ادامه گفت: همه غیرمسلمانان بنا به فرموده قرآنکریم در برابر مسلمانان به عنوان مشتی واحد هستند  هرگز با مسلمانان دوستی و محبت نخواهند کرد و اگر نسبت به یکی از کشورهای اسلامی محبتی داشته باشند حتما در پی آن نقشه خطرناکی نهفته است.
این عالم دینی با تاکید بر اینکه  بر اساس دستور اسلام فرض است که همه مسلمانان برادرگونه یکدیگر را دوست داشته باشند و با حفظ اتحاد،انسجام و هماهنگی بیشتر در مقابل دشمنان اسلام ایستاده شده و نگذارند بیشتر از این مسلمانان به جرم پیروی از دین مقدس اسلام هتک حرمت شوند.

رئیس شورای علمای غرب کشور بی توجهی رهبران کشورهای بنگلادیش و پاکستان به دلیل عدم اجازه ورود مسلمانان میانمار به این کشورها را تاسف بار دانست و گفت: کشورهای اسلامی ادعای پیروی از دین اسلام را دارند ولی در برابر فاجعه انسانی که در میانمار روی میدهد به مسئولیت شرعی شان عمل نکردند.

مولوی صالح با اشاره به قتل و کشتار بیرحمانه مسلمانان در میانمار و سایر کشورهای اسلامی تصریح کرد: در افغانستان هم هستند کسانیکه همه روزه دستان پلیدشان به خون مردم مسلمان این کشور آلوده هست که این فجایع بنا بر عقیده‌هایی است که از سوی برخی از افراد فاسد و باطل سر می‌زند.
این عالم هراتی هم چنان از آحاد ملت های مسلمان خواست تا دیگر از تفرقه و دوری از یکدیگر پرهیز کنند و برای عزت و سربلندی اسلام متحدانه در برابر اعمال ضدو انسانی و اسلامی افراد و گروه ها ایستاده شوند.