سنبله 18, 1396 14:54 Asia/Kabul

مردم ولایت هرات شب گذشته و امروز با برگزاری مراسم های ویژه و جشن های با شکوه  عید غدیرخم را در این ولایت گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شماری از روحانیون هرات در این همایش ها تاکید کردند که رویداد بزرگ غدیرخم  بیانگر مقام والا و شخصیت خداپسند حضرت امیرالمومنین علی(ع) است که مورد اتفاق عموم محدثین فِرق اسلامی می‌باشد.
در این محافل شکوهمند صدها تن از مردم مسلمان ولایت هرات حضور یافتند و با تاکیدی دوباره بر اتحاد بین مسلمین از این روز عزیز گرامی داشت به عمل آوردند.

حجت‌الاسلام مهدی علی زاده، مسئول نهاد مجمع الذاکرین در هرات گفت: مسلمانان جهان بر این موضوع  که در غدیرخم، به دستور خداوند، حضرت نبی مکرم اسلام، جایگاه و منزلت واقعی امیرالمومنین(ع) را به عموم مسلمانان و صحابه معرفی کردند، اختلافی ندارند و حتی در مراسم هایی به همین مناسبت علما و روحانیون اهل سنت نیز با برادران شیعه مذهب خویش این روز را با شکوه ویژ جشن میگیرند.

علی زاده با اشاره بر اینکه احادیث نبوی (ص)و روایات اهل سنت و تشیع نشان می‌دهد که حادثه غدیرخم مورد تائید تمام مذاهب اسلامی می‌باشد و کسی نمی‌تواند به منزلت و جایگاهی که پیامبر اسلام در این روز به علی(ع) داده‌اند، ایرادی وارد کند.
حجت الاسلام علی زاده تاکید کرد: مسلمانان افغانستان با برپایی مراسم ها و شب زنده داری ها به مناسبت های مختلف از جمله عید غدیر صمیمیت و برادری شان را نشان داده و مشت محکمی بر دهان کسانی می کوبند که طبل نفاق و پراکندگی در بین امت اسلامی را می نوازند.

عید غدیر و منزلت و جایگاه این روز در بین مسلمانان در خطبه های نماز جمعه این هفته نیز روشن و واضح بیان شد و منظور از این روز وحدت بیشتر و محبت بیشتر دربین مذاهب اسلامی عنوان گردید.

 سخنران خطبه های نماز جمعه مسجد جامع صادقیه  نیز در خصوص اهمیت این روز از دیدگاه علمای اسلام پرداخت و افزود: این روز و خطبه غدیر در بین اصحاب و یاران مطرح پیامبر(ص) روشن است و بر آن تاکید نیز شده است.

حجت‌الاسلام "محمد روحانی" به موضوع ولایت امیرالمومنین، حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: غدیر نیز مانند بسیاری از روزهای با ارزش اسلامی نقطه وصلی در بین ملت های مسلمان و با هم برادر دنیا میباشد و باید در چنین روزهای در خصوص دستورات اسلام برای انسجام بیشت و وحدت در بین امت اسلام تاکید شود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه