سنبله 18, 1396 16:16 Asia/Kabul
  • معاون رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان
    معاون رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان

معاون رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی این کشور باید در کنار مبارزه با تروریسم ، با تفکر تروریستی و عاملان اعزام تروریست ها به افغانستان مبارزه کند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری تسنیم،"محمد محقق" روزشنبه با انتقاد تلویحی از دولت وحدت ملی افغانستان گفت: درد افغانستان از افراط گرایی است و این پدیده از سوی همسایه جنوبی این کشور یعنی پاکستان وارد افغانستان شده است.

وی با بیان اینکه دولت وحدت ملی افغانستان با تروریست‌ها در میدان جنگ در این کشور مبارزه می‌کند افزود: دولت وحدت ملی افغانستان باید با کسانی که تروریست ها را به این کشور اعزام می کنند، مبارزه کند.

معاون رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان دربخش دیگری ازسخنان خود از جامعه جهانی به ویژه از کشورهای غربی خواست، در مبارزه با تروریسم در افغانستان دست از نفاق بردارند.

سخنان معاون رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در حالی مطرح می شود که چند روزپیش " ژنرال قمر باجوا" رییس ستاد ارتش پاکستان گفت: این کشور بیش از توان خود به افغانستان کمک کرده است،اما افغانستان در مبارزه با گروه های تروریستی در خاک خود ناتوان است.

"دولت وزیری" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در واکنش به اظهارات "ژنرال قمر باجوا" تاکید کرد، دولت کابل از اسلام آباد انتظار دارد تا به گروه‌های تروریستی کمک نکند وبه آنان پناه ندهند.

این در حالی است که مقام های پاکستان و افغانستان بارها یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می کنند.

 

کلیدواژه