تاکید وزیر خارجه افغانستان بر اصلاح نظام سیاسی این کشور
(last modified 1396-06-19T03:46:07+00:00 )
سنبله 19, 1396 08:16 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر خارجه افغانستان بر اصلاح نظام سیاسی این کشور

وزیر امورخارجه افغانستان بر تحقق اصلاح نظام سیاسی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، "صلاح‌الدین ربانی" رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان که مسئولیت وزارت خارجه این کشور را برعهده دارد، درمراسم سالگرد شهادت "احمدشاه مسعود" از فرماندهان ارشد جهادی افغانستان گفت: آرمان "احمد شاه مسعود" و سایر شهدا درافغانستان تامین عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی در سایه نظامی اسلامی دراین کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان مجاهد در قالب قومیت و یا زبان گنجانده نمی شوند، افزود: استقلال افغانستان نتیجه مبارزه مجاهدان افغان است و دولت وحدت ملی افغانستان باید طوری عمل کند که عدالت اجتماعی در این کشور بیش از هر زمان دیگری محقق شود.

درماه های گذشته، رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان بارها از لزوم پیگیری اصلاح نظام سیاسی این کشور با هدف خارج کردن بخشی از قدرت از حیطه مسئولیت ها و اختیارات رییس جمهوری افغانستان تاکید کرد.

این در حالی است که علاوه بر حزب جمعیت اسلامی، برخی گروه های دیگرسیاسی افغانستان و منتقدان غنی هم وی را به تمرکزتمامی قدرت سیاسی متهم می کنند که گفته می شود این موضع ناشی ازمفاد قانون اساسی درباره مسئولیت ها و صلاحیت های رییس جمهوری و برداشت های خاص ازاین قانون است.

 

کلیدواژه