سنبله 19, 1396 11:15 Asia/Kabul
  • بیانیه شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ در حمایت از مسلمانان میانمار

شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ ضمن تقبیح جنایات رژیم میانمار علیه مسلمانان بی دفاع این کشور تمامی مسلمانان جهان به ویژه کشورهای اسلامی را به فریادرسی برادران و خواهران دینی شان ر فراخواند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ که متشکل از علمای اهل تشیع وتسنن می باشد با صدور بیانیه ای به مناسبت کشتار مسلمانان مظلوم بدست رژیم نژاد پرست و بوداییان افراطی کشور میانمار ضمن تقبیح این جنایت  با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) خاطرنشان ساخته است " هرکسی فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به داد خواهی او نشتابد از جرگه مسلمانان خارج است ".

این بیانیه از تمامی مسلمانان جهان اخصا سران کشورهای اسلامی خواسته است تا به فریاد کمک خواهی خواهران وبرادران دینی شان درمیانمار لبیک بگویند .

در بیانیه شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ ضمن آنکه از بخاک وخون کشیده شدن صدها تن از مسلمانان روهنگیایی و روی دادن یک فاجعه انسانی درمیانماریاد آوری شده است همچنان گفته شده که هزاران تن دیگر از مسلمانان بیدفاع ومظلوم ازسوی حکومت این کشور مجبور به ترک خانه ومحلات مسکونی شان شده اند .

دراین بیانیه از مسلمانان جهان وسران کشورهای اسلامی خواسته شده است که نسبت به سرنوشت مسلمانان میانمار بی تفاوت نمانند و با تقبیح نسل کشی دراین کشور با تمامی امکانات مادی ومعنوی خویش از مظلومان گیرمانده درستم رژیم ستمگر ، متعصب وبودایی میانمار دفاع نمایند وآنانرا یاری رسانند .

علمای دینی در ولایت بلخ همچنان از کشورهای اسلامی خواسته اند تا هرچه زودتر روابط سیاسی ودیپلماتیک خود با رژیم نژاد پرست میانمار را قطع نمایند .

 دراین بیانیه همچنان از سازمان های مدافع حقوق بشر جهانی  ؛بو یژه سازمان ملل متحد ، سازمان کنفرانس کشور های اسلامی خواسته شده است  که با اعزام هئیت حقیقت یاب و بررسی عمق جنایات جانیان قرن ، نسبت به اقلیت مسلمانان و جلوگیری از ادامه جنایت و کشتار مردم بی دفاع به امور آنان  رسید گی نمایند.

دربیانیه منتشر شده ازشورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تقاضا شده تا با قراردادن نام عاملان جنایات ونسل کشی صورت گرفته درکشور میانمار از جمله رییس جمهوری این کشور در لیست تروریست های دولتی آنان را مورد پیگرد حقوقی وجنایی قرار دهد .

  شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ در اخیر بیانیه صادره اش از خداوند کریم برای جان باختگان و شهدای مسلمان میانماری مغفرت الهی وبرای زخمی شدگان و بازماندگان خواستار شفای عاجل و صبرجمیل واجر جزیل شده است .