سنبله 19, 1396 14:56 Asia/Kabul

عدم یادبود از سالروز شهادت احمدشاه مسعود و هفته شهید در ولایت هرات گرامی انتقادهایی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شماری از شهروندان هرات ضمن انتقاد از مسئولان محلی نسبت به بی تفاوتی به روزهای ملی و بخصوص هفته ی شهید تاکید کردند: همانگونه که از برخی روزهای ملی در افغانستان با شکوه خاص تجلیل می شود باید به مقام والای شهدا نیز قدر و منزلت داده شود.

مردم تاکید کردند: این روز و این هفته با ارزشترین روز تاریخ افغانستان است و یادآور رشادتها و پایمردی مجاهدان برحق کشور میباشد و نباید از ذهن ها پاک شود.

در همین حال کارشناسان سیاسی نیز از این بی توجهی مسئولان دولتی انتقاد کرده و تصریح کردند: همانگونه که همه ساله صدها مراسم پر زرق و برق در هرات برگزار می شود باید از هفته شهید نیز با شکوه خاص گرامیداشت بعمل آید.

محمد رفیق شهیر استاد دانشگاه و آگاه مسایل افغانستان این روز را روز عظمت و عزت مردم افغانستان دانست و افزود در تجلیل از این روز باید تصاویر شهدای راه آزادی افغانستان در شهر نصب و با برگزاری سمینارها و همایش ها جهاد و مقاومت مردم افغانستان تقدیر شود.

این انتقادات نسبت به عدم برگزاری مراسمی برای یادبود از شهدای افغانستان بخصوص شهید مسعود در حالی ابراز میشود که بنیاد شهید مسعود در ولایت هرات مسئولیت برگزاری این چنین محافل را بر عهده دارد.

امیر نصیری از مسئولان این بنیاد در ولایت هرات گفت: تصاویری از شهید مسعود و سایر شهدای افغانستان در نقاط مختلف شهر توسط کمیسیون برگزاری سالیاد شهید مسعود نصب شده و قرار است روز ۳ شنبه همین هفته با حضور مسئولان عالیرتبه دولتی از کابل و سایر ولایت های افغانستان با برگزاری مراسم ویژه ای  از این هفته تجلیل شود.

با این حال مسئولان محلی در هرات تاکید دارند: یادبود از این روزهای پر افتخار کشور مسئولیت هر فرد است و به تمامی نهادهای دولتی در هرات مسئولیت داده شده آمادگی های لازم را برای گرامی داشت از هفته شهید روی دست بگیرند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: شهدا، عزت و افتخار افغانستان هستند و هرگز از یاد و خاطر مردم این سرزمین که استقلال و آزادیشانم مرهون فداکاری آنان میدانند، فراموش نخواهند شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.