نگرانی از حضور طالبان در ولسوالی های فراه
(last modified 1396-06-19T13:00:19+00:00 )
سنبله 19, 1396 17:30 Asia/Kabul

مخالفان مسلح دولت در نزدیکی های مراکز ولسوالی ها در ولایت فراه حضور دارند و مسئولان محلی از این حضور نگران هستند.

محمد یونس رسولی معاون والی فراه در گفت و گو با رادیودری، طالبان مسلح را گروهک شکست خورده دانست و گفت: حتی اگر یک نیروی مخالف مسلح دولت در دورترین نقاط افغانستان حضور داشته باشد و امنیت مردم را تهدید کند مایه نگرانی است و باید جلو آن گرفته شود.

رسولی با تایید اینکه طالبان مسلح هم اکنون در برخی روستاهای نزدیک به مرکز ولسوالی خاک سفید حضور دارند، گفت: این افراد توان مقابله و رویارویی مسلحانه با نیروهای امنیتی را ندارند و گاهی با کارگذاری مین و حملات چریکی سعی دارند اوضاع امنیتی را متشنج کنند.

معاون والی فراه با بیان اینکه صدها تن از طالبان که برای نبرد به ولایت غور رفته بودند و اکنون به فراه بازگشتند، گفت: ولسوالی خاک سفید در امنیت کامل بسر میبرد و این گروه مسلح مخالف دولت قادر به تصرف ولسوالی نخواهد بود.بنا به گفته وی، نیروهای امنیتی و طالبان تنها مناطق تحت کنترل خود را اداره می‌کنند و هیچ‌گونه پیش‌روی به سمت یکدیگر ندارند.

رسولی  تصریح کرد:  برنامه‌های امنیتی در سطح فراه کارساز بوده و تنها نگرانی موجود در مسیر شاهراه فراه رود است که روی آن نیز برنامه‌ریزی جریان دارد.

این مقام محلی فراه از کمبود نیروهای امنیتی در این ولایت نیزسخن گفت اما افزود: هم اکنون کنترل اوضاع در دست نیروهای امنیتی است و عمدتا این نیروها در حالت تدافعی بسر میبرند.ولسوالی های خاک سفید، گلستان، بکوا و بالابلوک عمده ترین مناطقی هستند که طالبان تمام تلاش خود را برای تصرف این مناطق انجام داده اند.

سال گذشته نیروهای مسلح طالبان حتی تا دروازه های ورودی شهر فراه پیش روی کرده و مناطق بسیاری از این ولایت را به تصرفشان درآورده بودند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه