پاکستان : حل مسئله افغانستان نیازمند اجماع منطقه ای است
(last modified 1396-06-20T06:53:31+00:00 )
سنبله 20, 1396 11:23 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه پاکستان
    وزیر امور خارجه پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان هدف از سفرش به تهران را ادامه تلاش های اسلام آباد برای ایجاد اجماع منطقه ای در جهت حل سیاسی مسائل افغانستان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، خواجه محمد آصف  بامداد امروز پیش از ترک اسلام آباد به مقصد تهران تاکید کرد ،  راه حل های سیاسی همواره نتایج و آثار طولانی مدت و ماندگار از خود بجای گذارده اما نتایج حاصل از رویکردهای نظامی برای حل مسائل ، همواره شکننده و ناپایدار است.

وی افزود، رویکرد نظامی آمریکا ،  در خصوص افغانستان  اشتباه است و به ناامنی و بی ثباتی در منطقه دامن می زند .

وی  گفت : پاکستان حرکت جدیدی  را برای ایجاد اجماع منطقه ای میان کشورهای همسایه افغانستان و منطقه با هدف کمک به حل سیاسی مسائل افغانستان و بازگرداندن صلح به این کشور آغاز کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به راهبرد جدید آمریکا در خصوص افغانستان و اعزام  نظامیان خارجی بیشتر به این کشور  گفت اسلام اباد  کاملا معتقد است که مسائل و مشکلات افغانستان هرگز راه حل نظامی ندارد و این مسائل تنها از روش سیاسی قابل حل است .

خواجه اصف  تاکید کرد  صلح در افغانستان بر صلح و ثبات تمام منطقه اثر گذار است و آرامش و ثبات در افغانستان چیزی است که پاکستان از دهه های گذشته به دنبال آن بوده است .

وزیر امور خارجه پاکستان بامداد امروز در صدر هیاتی به منظور دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شد .

 

کلیدواژه