سنبله 21, 1396 08:22 Asia/Kabul
  • والی قندهار: منطقه چابهار نقش حیاتی در توسعه اقتصاد افغانستان دارد

والی قندهار گفت: چابهار به عنوان منطقه راهبردی در ایران، متصل به آب‌های بین‌المللی و مجاورت با افغانستان، در توسعه اقتصادی و تجاری این کشور نقش مهم و حیاتی دارد.

به گزارش رادیو دری،«زلمی ویسا» والی قندهار روز دوشنبه با هدف توسعه روابط اقتصادی و تجاری، وارد منطقه آزاد چابهار (جنوب شرق ایران) شد.

«زلمی ویسا» والی قندهار در دیدار «حمیدالله بُلِیدِه‌ای» عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار، سرمایه‌گذاری بیش از 160 شرکت سرمایه‌گذار افغان در چابهار را نشان دهنده اهمیت این منطقه برای سرمایه‌گذاری دانست.

«زلمی ویسا» تصریح کرد: افغانستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و صادرات انواع میوه‌های تازه، خشکبار و معادن دارد و چابهار بهترین منطقه برای صادرات کالاهای افغانستان به کشورهای جهان است.

والی قندهار تاکید کرد: در صورت حل مشکلات و تسهیل قوانین و مقررات پیش‌روی سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی افغان تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار دارند.

«حمید الله بُلِیدِه‌ای» عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار، گفت: منطقه آزاد چابهار آماده صادرات کالاهای افغانستان به دیگر کشورهای جهان است.

 

کلیدواژه