سنبله 21, 1396 17:34 Asia/Kabul
  • انتقاد از نحوه کار دفاتر حامی حقوق زنان در هرات‎

فعالان حقوق بانوان در ولایت هرات ضمن تاکید بر ایجاد زمینه هایی برای ارتقای ظرفیت و دادخواهی برای زنان، می گویند: طی چندین سال گذشته برنامه هایی که با هدف آگاهی عامه از حقوق زن صورت گرفته فقط هزینه بوده و نتیجه ی چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،شماری از اعضای جامعه مدنی و شورای ولایتی هرات از پروژه ای بودن فعالیت های دفاتر حامیان حقوق زنان انتقاد کردند و خواهان تغییر در سیستم کاری آنان برای هرجه بهتر شدن وضعیت بانوان کشور شدند.

عزیزه کریمی مسئول بررسی ریاست امور زنان ولایت هرات  گفت: در کمتر از ۶ ماه گذشته ۱۹۰ قضیه خشونت علیه زنان در این اداره به ثبت رسیده است که بر اساس این آمار ۲ درصد از خشونت ها علیه بانوان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

با این حال سمیه رامش نماینده مردم هرات در شورای ولایتی با انتقاد از برنامه های تحت عنوان محو خشونت علیه زنان که به شکل سمبولیک و پروژه ای اجرا میشود. تاکید کرد: برنامه های که به این هدف تهیه می شود باید دقیقا برنامه ریزی شده و پس از ارزیابی از مناطق مختلف که درآن خشونت وجود دارد در مشوره با رهبران قومی اجرایی شود.

وی هم چنین گفت: باید محو خشونت علیه زنان به عنوان یک برنامه هدفمند طرح ریزی و انجام شود نه اینکه بعضی از افراد سودجو تحت این نام به دنبال منافع مالی برای خود باشند.

با اینحال گلثوم صدیقی کارشناس حقوقی در هرات، بر این باور است که در چند سال گذشته ده ها برنامه به اشکال مختلف در قالب مبارزه با خشونت علیه زنان در شهر و روستاهای هرات راه اندازی شده بود اما کابوس خشونت علیه زنان و آمارهای منتشر شده نشان می دهد که این برنامه ها بازدهی مناسبی نداشته است.

 

 

کلیدواژه