سنبله 22, 1396 17:26 Asia/Kabul
  • معرفی سفیر جدید اتحادیه اروپا در افغانستان

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که سفیر جدید اتحادیه اروپا توسط این نهاد برای افغانستان معرفی شده و اعتمادنامه‌ اش را به محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور سپرده‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان طی مراسمی اعتماد نامه میادون پیر سفیر جدید اتحادیه اروپا برای افغانستان را پذیرفت.

میادون پیر سفیرجدید و آقای غنی در این دیدار روی هم‌کاری‌های اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و اتحادیه اروپا، انکشاف اقتصادی و روی ایجاد فرصت‌های صادرات و واردات؛ فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در بخش نساجی افغانستان، کمک‌های تخنیکی این اتحادیه در سکتور معادن افغانستان و پروسه صلح، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنان در این دیدار که در ارگ انجام شد، اشرف غنی از حمایت‌های اتحادیه اروپا از افغانستان در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل و نیز کمک و همکاری‌های این اتحادیه در عرصه‌های مختلف با افغانستان قدردانی  و برای سفیر جدید در این مأموریت آرزوی موفقیت کرد.

در همین حال میادون پیر، سفیر جدید اتحادیه اروپا در افغانستان نیز از آغاز مأموریت خویش در کشور ابراز خرسندی کرده و بر تداوم همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان تأکید ورزیده است. 

وی گفته است که کمک‌های این اتحادیه برای افغانستان ادامه خواهد داشت و این کشور را در بخش‌های مختلف هم‌کاری و کمک خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این فرانس میشل میلیبن به عنوان سفیر اتحادیۀ اروپا در افغانستان  ایفای وظیفه میکرد.