سنبله 23, 1396 11:19 Asia/Kabul
  • آمادگی سیستان و بلوچستان ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک با افغانستان

والی سیستان و بلوچستان ایران در نشست مشترک با والی قندهار در زاهدان، از آمادگی این ولایت برای سرمایه‌گذاری مشترک با افغانستان در «چابهار» و «رامشار» (جنوب شرق ایران) خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ «علی اوسط هاشمی» والی سیستان و بلوچستان چهارشنبه‌شب در نشست مشترک با «زلمی ویسا» والی قندهار افغانستان در زاهدان، گفت: افغانستان از طریق دسترسی به بندر چابهار می‌تواند ارتباطات خود را تا قاره آفریقا و شبکه قاره هند افزایش دهد.

«علی اوسط‌هاشمی» افزود: ایران از ظرفیت‌های برق، گاز، دریا و بندر برخوردار است و می‌تواند نیازهای افغانستان را در این خصوص تامین کند.

والی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی این ولایت برای آموزش نیروهای متخصص افغان و جذب دانشجو از قندهار آماده هستند.

«زلمی ویسا» والی قندهار افغانستان هم بر سرمایه‌گذاری تُجار دو کشور و همکاری برای افزایش روابط تجاری ایران و افغانستان تا سه میلیارد دلار در سال تاکید کرد.

والی قندهار همچنین خواستار فراهم شدن امکانات برای تحصیل دانشجویان افغان در دانشگاه‌های ولایتاستان سیستان و بلوچستان شد.

والی قندهار روز دوشنبه گذشته در سفر به چابهار، از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، تجاری و ترانزیتی این منطقه آزاد بازدید و با مقامات، مدیران بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ایران و سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفت و گو کرده است.

 

کلیدواژه