سنبله 26, 1396 13:52 Asia/Kabul
  • تلفات سنگین طالبان در عملیات نیروهای دولتی افغانستان

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی در یک شبانه روز گذشته دستکم 61 عضو گروه طالبان کشته و 43 تن دیگر آنها زخمی شده‌اند.  

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این وزارت با نشر خبرنامه ای گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی در 24 ساعت گذشته، 15 عملیات برنامه ‌ریزی شده و 12 عملیات ویژه را در 13 ولایت کشِور از جمله ولایت ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، غزنی، قندهار، زابل، ارزگان، بادغیس، بلخ، فاریاب، جوزجان، قندوز و هلمند راه اندازی کرده اند.

در خبرنامه آمده است که در این عملیات‌ها دو قرارگاه مستحکم تروریستان تخریب و 21 عراده موترسایکل و 2 عراده موتر آنان نیز به دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده است.

از سوی دیگر وزارت امور داخله افغانستان نیز از تلفات سنگین گروه طالبان در یک ولسوالی ولایت ارزگان در حمله‌های هوایی خبر می‌ دهد.

در یک خبرنامه که از سوی این وزارت به نشر رسیده آمده است که دو قرارگاه مهم هراس‌افکنان طالب روز گذشته در ارزگان هدف حملۀ هوایی قرار گرفته‌است و این حمله‌های هوایی توسط قوای امنیتی کشور در ولسوالی خاص ارزگان انجام شده که در پی آن ۱۵ طالب کشته و ۱۱ هراس‌افکن دیگر زخمی شده‌اند.

در یک خبرنامۀ دیگری که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده، گفته شده است که در پنج عملیات خاص امنیت ملی، چهار عملیات هوایی و هفت عملیات مشترک نیروهای امنیتی در ۲۴ساعت گذشته، ۵۹ طالب کشته و ۴۷نفرشان زخمی شده‌اند.

کابل، لوگر، پکتیا، غزنی، قندز، جوزجان، هرات، قندهار و هلمند ولایت های هستند که این عملیات‌ها در آن‌ صورت گرفته‌ است.