سنبله 26, 1396 17:43 Asia/Kabul

کمپاین اهدای خون به نیازمندان که صبح امروز در شفاخانه ولایتی تخار راه اندازی شد که در آن مسولین حکومت محلی تخار، افسران پولیس، فعالین مدنی و شهروندان تخار زنان و مردان در این کمپاین اشتراک کرده و برای نیاز مندان خون اهدا کردند.

به گزارش رادیو دری سید کریم الله دانش فعال مدنی در تخار میگوید مردم برای دستگیری نیازمندان خون اهدا کرده اند، و همچنان به خون بیشتر نیز ضرور شود گروه های اجتماعی آمادگی اهدای خون را دارند.

قابله شیلا رشیق مسول اتحادیه قابله های تخار که این کمپاین را راه اندازی کرده اند، میگوید به منظور نجات جان ماداران نیاز مند که در شفاخانه ولایتی ولادت می کند این خون جمع آوری می شود.

بانو رشیق میگوید این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا برای نیازمند از این طریق کمک شود.

مسول اتحادیه قابله های تخار میگویند این روند همچنان به منظور دست گیری نیازمندان ادامه خواهد داشت و همچنان از روند توزیع خون به نیازمندان نیز نظارت صورت میگیرد.

داکتر رحیم بخش کریمی آمر شفاخانه ولایتی تخار میگوید بیش از این شفاخانه ولایتی از نداشتن یک سیستم منظم برای نگه داری خون برخورد دار نبود اما اکنون با دوصد هزار دالر آمریکایی یک بخش نگه داری خون در شفاخانه ولایتی تخار ساخته شده و در یک زمان یکهزار خریطه خون در بانک خون شفاخانه تخار نگه داری می شود.

آمر شفاخانه ولایتی میگوید این کمپاین به منظور کمک به نیازمندان صورت گرفته و از روند توزیع خون به نیازمندان نیز گزارش داده می شود.

افزون از این کمپاین جمع آوری خون، شماری از جوانان تخار زیری نام بانک خون رایگان به صورت آن لاین در صفحه فیسبوک آدرسی را ایجاد کرده اند که از آن طریق به نیازمندان در هر شرایط خون اهدا می کنند

 

کلیدواژه