سنبله 26, 1396 18:34 Asia/Kabul
  • افشای خبرحذف غیر پشتون ها از پست های کلیدی در افغانستان

معاون ریاست نظارت و ارزیابی عمومی اداره‌ امور ریاست جمهوری افغانستان،حذف سایر اقوام غیر پشتون را در پست های کلیدی این اداره خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،"ثواب‌الدین مخکش"معاون ریاست نظارت و ارزیابی عمومی اداره‌ امور ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه در کانال تلگرام رسمی این اداره با انتشار متنی از مدیران خود خواست تا با حذف سایر اقوام غیرپشتون در پست های کلیدی این اداره، پشتون‌ها را به جای این افراد منصوب کنند.

وی پس از مدت کوتاهی این متن را از کانال تلگرامی این اداره حذف کرد و مدعی شد که کسی از حساب کاربری وی سوءاستفاده کرده است.

مخکش از افراد نزدیک و معاون «داود نوروزی»رییس اداره امور ریاست جمهوری افغانستان است که دستورات وی را به کارمندان در این اداره ابلاغ می‌کند.

دراین پست افشا شده همچنین بر تلاش برای همکاری بیشتربا رییس جمهوری افغانستان و وزرای مورد اعتماد اشرف غنی تاکید شده است.

پیش از این نیز،منابع داخلی افغان از تلاش های اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان که خود نیز از قوم پشتون است برای تغییر گسترده مناصب مهم در سراسر کشور از جمله فرمانداری ها، شورای های محلی، فرماندهان ارتش و نیروهای پلیس برای فراهم کردن بستر لازم برای پیروزی در انتخابات آتی پارلمانی در سال 2017  و ریاست جمهوری در سال 2019 خبر داده بودند.

 

کلیدواژه