عبدالله: ارزیابی مراکز رای‌گیری با دقت انجام شود
(last modified 1396-06-28T12:50:19+00:00 )
سنبله 28, 1396 17:20 Asia/Kabul
  • عبدالله: ارزیابی مراکز رای‌گیری با دقت انجام شود

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان، با رییس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در مورد برنامه‌های این کمیسیون برای برگزاری انتخابات تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی  افغانستان، امروز سه‌شنبه  ۲۸ سنبله ، با رییس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در مورد برنامه‌های این کمیسیون برای برگزاری انتخابات تبادل نظر کرد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان با تأکید بر حفظ استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات گفت: تثبیت و ارزیابی مراکز رأی‌دهی باید بسیار دقیق و با جزئیات صورت گیرد و در کنار ارزیابی از محل، یک تحلیل امنیتی نیز لازم است.

  عبدالله در ادامه تصریح کرد:  جمع‌آوری اطلاعات و مواد خام از سوی تیم‌های کاری کمیسیون، نیازمند دقت و توجه بیشتر است؛ چون این موضوع از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد.

«نجیب‌الله احمدزی» رییس کمیسیون مستقل انتخابات درباره پیشرفت‌‌ کارها و چالش‌هایی‌که فراروی این کمیسیون است، به رییس اجراییه کشور گزارش داد.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، دیدگاه‌ها و نظریات‌شان‌ را در مورد تثبیت مراکز رای‌دهی، محدودیت زمانی برگزاری انتخابات، استفاده از فن‌آوری در پروسه انتخابات، مسایل تخنیکی و مسوولیت‌های حکومت در جلسه مطرح کردند.

رهبری کمیسیون انتخابات ابراز داشتند که اعضای کمیسیون در تلاش ارزیابی و تحلیل تمام مسایل از نظر فنی، امنیتی و اداری‌ هستند تا راه‎کارهای عملی در زمینه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های این کمیسیون جستجو شود.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان پس از شنیدن دیدگاه‌های اعضای کمیسیون گفت: کمیسیون مستقل انتخابات از نظر قانونی حق تصمیم‌گیری را درباره مسایل انتخاباتی دارد و دولت از آن حمایت می‌کند.

وی  به اعضای کمیسیون مستقل انتخابات وعده داد که در زمینه فراهم‌سازی تسهیلات و امکانات لازم در راستای برگزاری انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

عبدالله افزود:  مدیریت دولت وحدت ملی بر اساس قانون انتخابات و دیگر قوانین کشور، از تصامیم و برنامه‌های کمیسیون مستقل انتخابات حمایت همه‌جانبه می‌کند.

کلیدواژه