سنبله 31, 1396 12:15 Asia/Kabul
  •  رئیس شورای اجرایی دولت افغانستان
    رئیس شورای اجرایی دولت افغانستان

درحالی که رئیس شورای اجرایی دولت افغانستان مدعی است که مشکل این کشور در مبارزه با تروریسم مسئله ای داخلی است، اشرف غنی حل این مسئله را در خارج از مرزهای کشورش جستجو می کند.

به گزارش تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای اجرایی دولت افغانستان با بیان اینکه راه مبارزه با داعش حمایت از گروه‌های درگیر جنگ با مردم افغانستان نیست، از همسایگان این کشور خواست تا شرایط را برای ادامه جنگ در این کشور مهیا نکنند.

عبدالله تأکید کرد: تهدید گروه تروریستی داعش فراتر از افغانستان است لذا تقویت گروه های تروریستی داخل نه تنها راه حل مبارزه با این مشکل نیست بلکه به ادامه ناامنی ها و خون ریزی ها کمک می کند.

عبدالله عبدالله در حالی با سیاستهای جدید ترامپ در افغانستان که به افزایش 4 هزار نفری نیروهای نظامی آمریکا در خاک این کشور تاکید دارد، مخالف است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ضمن حمایت از راهبرد جدید آمریکا، خروج کابل از بحران تروریست های داخلی از جمله طالبان را در خارج از مرزها و در مذاکره صلح با پاکستان جستجو می کند.

گفتنی است دونالد ترامپ در راهبرد جدید خود در قبال افغانستان، به صراحت پاکستان را به حمایت از تروریست ها متهم و دنبال آن انجام هرگونه عملیات نظامی در خاک افغانستان بدون کسب اجازه از کابل را حق مسلم خود فرض کرد.

طی چند ماه گذشته، مناطق مختلف افغانستان شاهد حملات نظامی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق مختلف این کشور بوده که بر اثر آن صدها نفرکشته و مجروح شده اند.

کارشناسان مسائل سیاسی منطقه براین باورند از زمان حضور نظامی آمریکا در افغانستان از سال 2001 میلادی تاکنون نه تنها امنیت و صلح و ثبات در این کشور جنگ زده برقرار نشده، بلکه روز به روز بر شدت ناامنی ها در افغانستان افزوده است.