آمار خشونت علیه زنان در هرات افزایش یافته است
(last modified Sat, 23 Sep 2017 12:34:15 GMT )
میزان 01, 1396 17:04 Asia/Kabul

سرپرست اداره امور زنان گفت: بیشترین خشونت‌ها علیه زنان در شهرستان‌های ناامن هرات صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«عزیزه کریمی» سرپرست اداره امور زنان  با اشاره به افزایش خشونت‌ها علیه زنان از آغاز سال جاری تاکنون گفت: بیشترین خشونت‌ها علیه زنان در شهرستان‌هایی صورت می‌گیرد که از تهدیدات شدید امنیتی برخوردار بوده و مردم آن نیز از این قبیل خشونت‌ها بی‌خبر هستند.

وی افزود: از آغاز سال تاکنون 190 پرونده خشونت علیه زنان در اداره مربوطه به ثبت رسیده که از این میان بیشترین خشونت‌ها از شهرستان‌های هرات بوده است.

کریمی خاطرنشان کرد: از آغاز سال 110 زن که بیشتر آنها از شهرستان‌ها به این مرکز مراجعه کردند به دلیل داشتن مشکلات خانوادگی و یا اعمال خشونت بر روی آنان به مراکز نگهداری زنان در هرات معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: با وجود ایجاد برنامه‌های آگاهی دهی در شهر و برخی از شهرستان‌های هرات، اما هنوز آمار برخی از خشونت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سال گذشته آمار خودکشی‌ها 4 مورد بوده اما امسال 8 پرونده به ثبت رسیده است، اقدام به تجاوز جنسی 2 مورد بوده اما در سال جاری به 9 پرونده رسیده است.

رئیس امور زنان هرات از افزایش ازدواج‌های اجباری در شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار ازدواج‌های اجباری و زیرسن در شهرستان‌های هرات بخصوص مناطق ناامن با افزایش رو به رو بوده که در حال حاضر 9 مورد به این مراکز مراجعه کرده و به ثبت رسیده است.

کریمی عوامل افزایش آمار خشونت‌ها علیه زنان را بیشتر مشکلات خانوادگی، فقر و بی‌سوادی دانست و گفت: وزارت زنان افغانستان باید برنامه‌های آگاهی بخشی،  ایجاد کلاس‌های سواد آموزی و تحقیقات گسترده‌تری را در این زمینه در مناطق دور و شهرستانهای ناامن در دست اجرا قرار دهد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه