میزان 01, 1396 17:59 Asia/Kabul
  •  حمله طالبان به کاروان تدارکاتی ارتش در شمال افغانستان

گروه طالبان کاروان خودروهای زرهی و تدارکاتی ارتش این کشور در شمال افغانستان را هدف حمله قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی افغان که نخواست نامش فاش شود روز شنبه افزود: کاروان خودروهای زرهی و تدارکاتی ارتش افغانستان که برای بازپس‌گیری برخی از مناطق به ولایت فاریاب در شمال این کشور اعزام شده بود، در شهرستان «خواجه سبزپوش» با کمین طالبان روبرو شد.

این منبع امنیتی افغان افزود: این کاروان شامل یکصدخودروی زرهی وتدارکاتی وهمچنین نیروهای ویژه ارتش افغانستان بود که پس ازعبوراز شهرستان‌های ناامن «شیرین تگاب» و «دولت آباد» در شهرستان «خواجه سبزپوش» با کمین گروه طالبان روبرو شد.

براساس این گزارش، درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان چند ساعت طول کشید که بر اثر این درگیری چند خودروی زرهی ارتش افغانستان در حمله  گروه طالبان منهدم شد و هفت نیروی ویژه ارتش افغانستان نیز در این درگیری مجروح شدند.

"عبدالله معصومی" فرماندار شهرستان خواجه سبزپوش نیز با اعلام اینکه درگیری‌ها در این منطقه پایان یافته است گفت: متاسفانه کاروان نیروهای امنیتی نتوانست به شهر «میمنه» ادامه مسیر بدهد.

این در حالی است که گروه طالبان نیز در بیانیه ای اعلام کرد، در این درگیری علاوه بر انهدام چند خودروی زرهی  یک کامیون حامل مهمات را منهدم کرده است.

 

کلیدواژه