میزان 02, 1396 08:48 Asia/Kabul
  • پارلمان افغانستان
    پارلمان افغانستان

 در پی انتشار گزارشی درباره اختلاس رییس مجلس ملی افغانستان از بودجه این نهاد ، نمایندگان مجلس افغان به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش روزشنبه خبرگزاری تسنیم،پس ازآنکه شبکه تلویزیونی طلوع‌ نیوز افغانستان در گزارشی "عبدالرئوف ابراهیمی" رییس مجلس این کشور را به اتهام اختلاس از بودجه این نهاد برای مصارف شخصی خود متهم کرد، برخی از نمایندگان مجلس افغانستان با واکنش به این موضوع، استعفای وی را خواستار شدند.

"محمدسرور عثمانی فراهی" نماینده ولایت فراه در مجلس افغانستان با بیان اینکه عبدالرئوف ابراهیمی در نتیجه رای گیری نمایندگان به ریاست این نهاد انتخاب نشده است بلکه براساس مصلحت سیاسی از طرف چند حزب خاص تعیین شد، استعفای وی را خواستار شد.

"رمضان علی بشر دوست" دیگر نماینده مجلس افغانستان تاکید کرد، باید نمایندگان مجلس افغان با جمع آوری امضاء، ریاست ابراهیمی بر این نهاد را به حال تعلیق درآورند.

"غلام فاروق مجروح" نماینده ولایت هرات در مجلس افغانستان نیز از داستانی این کشور خواست هرچه سریعتر موضوع را بررسی کند تا در صورت صحت این موضوع، وی مجازات و از سمت خود برکنار شود.

"عبدالرحیم ایوبی" نمانیده ولایت قندهار در مجلس افغانستان نیز در واکنش به این خبرگفت: باید دراین خصوص، بررسی دقیقی از سوی دادستانی افغانستان صورت بگیرد.

دیگرنمایندگان مجلس افغانستان نیز با درخواست از دادستانی این کشور به منظور بررسی صحت وسقم موضوع تاکید کردند، در صورت تایید خبر  اختلاس "عبدالرئوف ابراهیمی" رییس مجلس این کشور از بودجه این نهاد برای مصارف شخصی خود، چهره مجلس ملی این کشور در بین مردم افغانستان تضعیف خواهد شد.

گفته می شود، "عبدالرئوف ابراهیمی" رییس مجلس افغانستان در اوایل سال 2011 در پی رایزنی با احزاب مختلف این کشور، به عنوان رییس مجلس افغانستان انتخاب شد.

 

کلیدواژه