حمله ی طالبان بر دانشگاه افغان – امریکا در کابل
(last modified Thu, 25 Aug 2016 04:58:14 GMT )
سنبله 04, 1395 09:28 Asia/Kabul
  • حمله ی طالبان بر دانشگاه افغان – امریکا در کابل

حوالی ساعت هفت و نیم شب گذشته انفجاری مهیب غرب کابل را لرزاند و پس از آن گلوله باری شروع شد .

به گفته ی مقام های امنیتی گروهی از افراد مسلح پس از منفجر نمودن یک عراده موتر کرولا در ورودی دانشگاه امریکایی افغانستان وارد این دانشگاه شده و به درگیری با محافظان امنیتی آن پرداختند .

حاجی ودود یکی از شاهدان عینی در گفتگو با رادیو دری در این خصوص گفت: " ما داخل موتر خودمان بودیم که یک موتر کرولای سفید رنگ به شکل غیر عادی به سوی دروازه ی دانشگاه حرکت کرد. من به راننده ام گفتم که سریع تر حرکت کند. پس از چند لحظه ی کوتاه  راننده ی کرولا موترش را به دیوار ساختمان کوبید و انفجار رخ داد "

محمد موسی در نزدیکی دانشگاه افغان – امریکا دوکان بقالی دارد . دقایقی پس از انفجار همراه با دیگر خبرنگاران به محل رویداد رفتم و با محمد موسی که درهنگام انفجار در دوکانش بوده است گفتگو کردم  . وی می گوید :"نفهمیدم که این انفجار در داخل دانشگاه بود یا بیرون . عسکرهای امنیتی به ما اجازه نمی دهد که پیش برویم و ببینیم "

دقایقی پس از انفجار و آغاز تیر اندازی نیروهای ویژه ی افغانستان به صحنه رسیده و  در نبردی ده ساعته تروریستان را از پای در آوردند .

ساعاتی پس از این رویداد طالبان مسلح مسوولیت آن را به دوش گرفتند.

گفتنی است که در این حمله 13 تن به شمول 7 دانشجوی این دانشگاه کشته و 35 تن دیگر به شمول 2زن  زخم برداشتند. افزون بر این 3 تن از منسوبین پولیس نیز در میان کشته شدگان اند.
حدود پانزده روز پیش دانشگاه افغان-امریکا فعالیت خود را به دلیل اختطاف دو تن از استادان این دانشگاه به حال تعلیق درآورد.

هنوز از سرنوشت این استادان که اتباع امریکا و استرالیا هستند خبری در دست نیست. دانشگاه افغان - امریکا گفته بود امنیت کافی برای ادامه فعالیت دیگر استادان وجود ندارد و تا زمان تامین امنیت مطمین فعالیت این دانشگاه از سر گرفته نخواهد شد.

 

کلیدواژه