میزان 02, 1396 09:13 Asia/Kabul
  • معاون دوم رییس اجرایی دولت افغانستان
    معاون دوم رییس اجرایی دولت افغانستان

معاون دوم رییس اجرایی دولت افغانستان با انتقاد از کشورهای غربی برای حمایت از گروه تروریستی داعش گفت: عاملان پیدایش این گروه ترویستی با صرف میلاردها دلار، این گروه را در منطقه خاورمیانه به منظور کنترل بر نقاط استراتژیک منطقه بنیان نهادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،"محمد محقق" روزشنبه درنشستی با علمای افغانستان با انتقاد از کشورهای غربی به ویژه آمریکا در پیدایش گروه تروریستی داعش و همچنین حمایت مالی و تسلیحاتی آنان از این گروه همچنین افزود: داعش نتیجه اشتباه کشورهای غربی و برخی کشورهای ثروتمند اسلامی منطقه است.

محقق گفت: امروز افغانستان و منطقه با اشتباهات قدرت‌هاى بزرگ می‌جنگند و جامعه جهانى نیز تاوان اشتباه گذشتگان خود را می‌دهد که با صرف میلیاردها دلار جهان را ناامن کردند.

معاون دوم عبدالله عبدالله همچنین در این نشست تاکید کرد: داعش به عامل ناامنی در جهان تبدیل شده است و البته تنها با جنگ و اقدامات سخت افزارى نمی‌توان این گروه تروریستی را مهار کرد،بلکه درکنار مقابله نظامی باید از طریق مبارزه سیاسی، فرهنگى و فکری با جریان‌ گروه تروریستی داعش برخورد کرد.

وی همچنین با تاکید براینکه گروه ترویستی داعش درعراق و سوریه شکست خورده است افزود:اکنون این گروه تروریستی به دنبال پایگاهی در افغانستان است اما اعضای این گروه بدانند که این کشور به گورستان داعش در منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

معاون دوم رییس اجرایی دولت افغانستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح جامع "حمایت ازمراکزدینی" نیز در شورای امنیت ملی افغانستان مطرح شد و سرانجام پس از حملات خونین اخیر تروریست‌های داعش به اماکن مذهبی و گردهمایی‌ها به تصویب رسید.

براساس این طرح، حدود 600 مسجد تحت پوشش قرار خواهد گرفت و از مردم افغانستان خواسته شده است با اتحاد از این طرح پشتیبانی کند و آمادگی لازم را برای تامین امنیت اماکن مذهبی و گردهمایی‌ها داشته باشند.

 

کلیدواژه