به آتش کشیدن هزاران کیلوگرم مواد مخدر در ولایت ننگرهار
(last modified 1396-07-04T11:13:14+00:00 )
میزان 04, 1396 15:43 Asia/Kabul
  • به آتش کشیدن هزاران کیلوگرم مواد مخدر در ولایت ننگرهار

پولیس ولایت ننگرهار قبل از ظهر روز امروز هزاران کیلو گرم مواد مخدر را در ولایت ننگرهار به اتش کشید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حضرت حسین مشرقیوال سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت ننگرهار می گوید مقدار ۱۳ تن  مواد مخدر که شامل تریاک  شراب، هروئین چرس و مورفین می باشد از سوی پولیس فرماندهی ولایت ننگرهار در مناطق مختلف این ولایت بدست اورده بود در  به آتش کشیده شد.

وی گفت در پیوند به این مقدار مواد مخدر که دو سال قبل در ۳۱۳ واقعات  بدست امده ۳۳۶ تن بازداشت و ۱۴۳ عراده واسطه نقلیه و ۲۳ میل سلاحهای مختلف نیز از سوی پولیس بازداشت شده است .

سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار گفت بیشتر دوسیه های نسبتی افراد بازداشت شده در ادارات عدلی و قضایی کشور مورد پیګیری قرار گرفته که بیشتر متهمان از یک الی بیست سال حبس محکوم به مجازات شده اند.

مشرقیوال افزود در کنار این نیروهای ویژه ی مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله کشور عملیاتهای شبانگاهی را انجام داده که در نتیجه ی ان بیش از بیست لابراتوار تولید مواد مخدر در این ولایت تخریب ومقداری ۳۰ تن مواد مخدر و کیمیاوی در محل عملیات ها به اتش کشیده شده است .

به آتش کشیدن هزاران کیلوگرم مواد مخدر در ولایت ننگرهار

  سخنگوی فرماندهی پلیس ننگرهارگفت در سال روان نیز مقدار ۱۶ تن مواد مخدرکشف و ضبط شده که در حال حاضر مراحل  ان در ادارات عدلی و قضایی تحت دوران قرار دارد که با نهایی شدن ان این مواد نیز به اتش کشیده خواهد شد.

داکتر نجیب اله کامه وال رئیس صحت عامه ی ننگرهار که در محل به اتش کشیدن مواد مخدر با رسانه ها صحبت مینمود گفت در ولایت ننگرهار ۶۵۰۰ تن مبتلایان به مواد مخدر به تداوی نیاز دارد در حالیکه  انها امکانات تداوی ۲۲۵ تن را دارا میباشد .

کلیدواژه