رئیس جمهور افغانستان : بر برپایی مراسم عاشورا تجدید عهد و پیمان ما با امام حسین (ع) است
(last modified 1396-07-05T08:38:30+00:00 )
میزان 05, 1396 13:08 Asia/Kabul
  •  رئیس جمهور افغانستان : بر برپایی مراسم عاشورا تجدید عهد و پیمان ما با امام حسین (ع) است

محمد اشرف غنی گفت،با وجود اعمال دهشت افکنان و دشمن دین، برگزاری مراسم عاشورا و ارج نهادن به مقام امام از مسولیتهای ما است .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رییس جمهور افغانستان که در نشست مشترک علمای تشیع وتسنن صحبت می کرد ،گفت، اراده قاطع برای برگزاری مراسم عاشورا و محرم وجود دارد وهمه ما اراده خود را واضح سازیم که دشمن نمی تواند ما را از تصمیم ما باز دارد و بر گزاری مراسم عاشورا تجدید عهد و پیمان ما با امام حسین (ع) است .

به گفته اشرف غنی، برگزاری مراسم بزرگ دینی، ارج نهادن به مقام امام حسین (ع) است وانتحار وانفجار دشمن نمی تواند ما را از این اراده وتصمیم باز دارد.

رییس جمهور افغانستان افزود که حسین (ع ) متعلق به جهان اسلام وهمه انسانیت است و باید پیام امام حسین (ع) را به مردم افغانستان وجهان برسانیم.

همچین مولوی قیام الدین کشاف رییس شورای علمای افغانستان در این نشست گفت وحدتی که بین پیروان مذهب تشیع و تسنن در افغانستان وجود دارد باید سایر کشورهای اسلامی از آن الگو بگیرند اما متاسفانه برخی از حلقات اسلام دشمن تلاش دارند تا مشکلات را در افغانستان مانند سایر کشور های اسلامی نیز به وجود آورند که ان شا الله موفق نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد محقق یک تن از علمای تشیع با اشاره به حملات تروریستی در اماکن مقدس گفت در این حملات تروریستها برادر ان اهل تسنن به برادر ان اهل تسیع خود خون دادند واشک ریختند وهیچ کسی نتوانست تفکیک کند که مسجد متعلق به اهل تشیع بوده و هیچ کس نمی تواند ما را از هم جدا کند.

گفتنی است که تدابیر شدید امنیتی برای برگذاری مراسم عاشورا در سراسر افغانستان اتخاذ شده است.

اضافه می شود که تروریستها سال های  قبل در زیارت سخی در کارته سخی و زیارت ابوالفضل (ع) در قلب کابل، عزاداران حسینی را مورد حمله تروریستی قراردادند که جمع کثیری به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

کابل پایتخت افغانستان به مناسبت عاشورای حسینی سیاه پوشیده وعزادار است .