میزان 06, 1396 13:34 Asia/Kabul

نشست کمیته مشترک اقتصادی ولایت خراسان رضوی و ولایت هرات، با امضای تفاهمنامه هایی به پایان رسید.

حسین علی نیکفر، کارشناس بخش اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری، با بیان اینکه اعضای کمیته اقتصادی ولایت خراسان رضوی که از دو روز قبل در هرات بسر میبرند با تشکیل کارگروه های مشترک در بخش های تجارت ,گمرک , سوخت، انرژی وحمل ونقل با هیات افغانستانی به تفاهم وتوافق های خوبی دست یافتند، اظهار داشت: هیئت ها ساعات پرکاری را پشت سر گذاشتند و اعضای هر دو هیئت با عزم و اراده ی قوی برای مرتفع کردن مشکلات، تمامی تلاش شان را انجام دادند تا منبعد روند داد و ستد بین خراسان رضوی و هرات سرعت بیشتری پیدا کند و سبب افزایش همکاریهای اقتصادی میان ۲ ولایت گردد .

نیکفر با اشاره بر اینکه بررسی تمامی موارد در سه کار گروه (تجارت , مواد سوختی و حمل نقل ) از سوی اعضای کمیته مشترک اقتصادی به شکل دقیق بررسی و تفاهم گردید، گفت: مطمنا این تفاهم بر روند واردات و صادرات بین دو ولایت تاثیر بسزائی خواهد داشت.

وی هم چنین گفت: ولایت خراسان رضوی آماده گی دارد تا باردیگر از والی ولایت هرات برای سفربه ولایت خراسان رضوی و پیگیری همکاری های فی ما بین دعوت به عمل آورد .

کارشناس اقتصادی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هرات تصریح کرد: روحیه خوب هر دو هیات نشان داد که کمیته مشترک اقتصادی علاقه مند به توسعه حجم تجاری بین هرات و خراسان رضوی میباشند .

وی افزود، ایجاد و تاسیس این کمیته به پیشنهاد سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در هرات و توافق والی هرات به منظورافزایش صادرات و واردات بین دو ولایت بوده و توافقات این نشست ثمره ی آن میباشد .

نیکفر تصریح کرد، نشست این کمیته ثمرات بسیار خوبی به همراه خواهد داشت و لذا باید ادامه پیدا کند.

 در جلسه امروز تفاهمات خوبی صورت گرفت که مطمنا در روند تجاری بین هرات و خراسان رضوی تسهیلات زیادی  را در آینده ایجاد خواهد کرد .

در پایان این نشست تفاهم نامه ها توسط روسای هر دو هیئت امضا گردید.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.