میزان 11, 1396 14:18 Asia/Kabul
  • سفارت ایران در افغانستان گزارش دیده بان حقوق بشر را تکذیب کرد

سفارت ایران در افغانستان ، گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر مبنی بر مشارکت برخی کودکان افغان مقیم ایران در جنگ با تروریست ها در سوریه را تکذیب کرد.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران از کودکان افغان در جنگ با تروریست ها در سوریه استفاده می کند.

به گزارش رادیو دری سفارت تهران در کابل با صدور بیانیه ای، گزارش ضدایرانی سازمان دیده بان حقوق بشر را اتهامی ناروا و فاقد صحت عنوان و اعلام کرد: اتباع افغان مقیم ایران بر اساس باورهای اعتقادی و مذهبی خود رفتار می کنند.

این بیانیه می افزاید: برای همگان آشکار است که ایران به عنوان میزبان بیشترین جمعیت مهاجر افغان در جهان، بالاترین تلاش‌ را در زمینه حمایت از حقوق کودکان افغانستان از جمله فراهم آوردن حق تحصیل و بهداشت آنها در مقیاس گسترده به عمل آورده و ادعاهای بی ‌اساس مطرح شده در این گزارش درخصوص اعطای تابعیت و حق شهروندی به اتباع افغان در قبال مشارکت آنان در درگیری‌های نظامی سوریه، کذب محض است.

در ادامه بیانیه سفارت ایران در افغانستان آمده است: ایران با درخواست دولت قانونی سوریه برای مبارزه با تروریسم ، حضور مستشاری در این کشور دارد و مطابق با تعهدات بین‌المللی خود اقدامی در زمینه استخدام این افراد به عمل نیاورده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تاکید کرد: گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر به حقوق حاکمیتی ایران نسبت غلطی داده است که به هیچ وجه پذیرفته نیست.

 

کلیدواژه