میزان 15, 1396 13:31 Asia/Kabul
  • بیانیه گروه طالبان در هرات‎ علیه گروه تروریستی داعش

شورای رهبری طالبان در غرب افغانستان، هرگونه مذاکره، نشست، مصالحه و تعامل با گروه تکفیری داعش را مردود دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، پس از یکجا شدن گروه تروریستی داعش و طالبان مسلح در ولایت غور و آغاز عملیاتهای نظامی مشترک علیه دولت افغانستان، شورای رهبری طالبان در غرب این کشور، هرگونه مذاکره، نشست، مصالحه و تعامل با گروه تکفیری داعش را مردود دانسته و گفته است، در صورت اینکه حتی یکی ازمسئول و افراد وابسته به گروه طالبان در ولایت‌های غور، فراه، بادغیس، هرات و نیمروز با داعشیان رابطه ای بر قرار کنند، فرد خاطی مجازات و محاکمه خواهد شد.

 رهبری گروه طالبان با پخش اعلامیه ای در ولسوالی‌های کشک کهنه، کشک رباط سنگی، گلران و چند منطقه دیگر ولایت هرات که منسوب به ملاهبت‌الله آخوندزاده می باشد، از عموم فرماندهان این گروه خواسته که با گروه داعش برخورد کنند و آنان را از بین ببرند.

در این اعلامیه تاکید شده است که گروه داعش به هیچگونه از احکام اسلامی از جمله سنت و فرهنگ مسلمانان پایبند نیست و در افغانستان بربریت، ظلم و بیداد را به راه انداخته است.

رهبری طالبان غرب افغانستان در بخشی از این اعلامیه هشدار داده است که گروه داعش به مذاهب اسلامی هم توهین می‌کند و در حملات تروریستی علیه مسلمانان نقش ایفا می کند.

رهبری گروه طالبان در اعلامیه ای که منسوب به این گروه است، کشته شدن تعدادی از نیروهایش را به دست داعشیان گناه نابخشودنی دانسته و تاکید کرده است: هرگونه مذاکره و مصالحه با گروه تروریستی داعش، به مثابه پایمال کردن خون کشته شدگان طالبان می باشد.

مولوی هبت الله آخوندزاده گروه تروریستی داعش را به عنوان یک گروه "صلیبی" و وابسته به آمریکا معرفی کرده و در این اعلامیه گفته است: هرگونه مقابله و مبارزه با داعشیان برابری با جهاد در راه خدا میباشد.

رهبر طالبان در این اعلامیه چندین بار به قوماندانان "امارت اسلامی" دستور و هشدار داده که در صورت مذاکره و گفتگو با داعشی‌ها، با سخت ترین مجازات روبرو خواهند شد.

موضعگیری اخیر و سخت رهبر گروه طالبان در برابر یکجا شدن طالبان با داعش در حالی است که گروه های مشترک داعش و طالبان در مناطق مختلفی در غور عملیات های نظامی شان را علیه نیروهای امنیتی به راه انداخته و حتی چندین روستا را نیز از کنترل دولت افغانستان خارج و در اختیارشان قرار دادند.

حالا داعش و طالبان این ولایت به صورت یک دست در حال فعالیت هستند.

گروه داعش که عمدتا در ولایت های هرات و غور سعی کرده است مراکز خود را تقویت و سربازگیری کند، تا کنون چندین حمله خونبار بر مساجد، مراکز مهم دینی و اماکن مقدس انجام داده و دها تن از مردم مسلمان هرات را شهید و یا زخمی کرده است.