حملات نیروهای طالبان به منازل مسکونی در ولایت بادغیس
(last modified Sun, 08 Oct 2017 13:44:43 GMT )
میزان 16, 1396 18:14 Asia/Kabul

خبرها از ولایت بادغیس در شمالغرب افغانستان حاکی از حملات نیروهای طالبان بر منازل مسکونی مردم و به آتش کشیده شدن دارایی های آنان از سوی مخالفان مسلح دولت می باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان محلی در ولسوالی آبکمری این ولایت نیز تایید کرده است که پس از حمله طالبان به مناطقی در این ولسوالی بیش از ۲۰۰ خانواده به دلیل حفظ جانشان از این روستاها  فرار کرده و اکنون در بدترین وضعیت در مناطق کوهستانی به سر می برند.

میرزا علی بیدار ولسوال آب کمری با بیان اینکه طالبان خانه های مردم را در روستاهای سینه اردوب و تکاب رباط به آتش کشیده و دار و ندار آنان را به غارت بردند، تصریح کرد: مخالفان مسلح که در نبرد بانیروهای امنیتی توان مقابله را ندارند شبانگاه روستاهای نزدیک به ولسوالی را مورد هجوم قرار داده و سعی در ایجاد نا امنی میکنند.

این مقام محلی بادغیس گفت: با این اقدام طالبان قصد دارند مردم را از این مناطق فراری داده و برای خودشان از منازل مسکونی سنگر بسازند.

پس از این رویداد صدها تن از مردم این مناطق که اکنون بدون سرپناه و آب و نان در جنگل ها و کوها متواری شده اند، از دولت افغانستان میخواهند هرچه زودتر عملیاتهایی را برای پاکسازی منطقه از حضور طالبان راه اندازی کنند تا آنان بتوانند دوباره به خانه ایشان برگردند.

این شمار از ساکنان ولسوالی آبکمری که بیشتر از این نمی توانند شبهای سرد بادغیس را تحمل کنند، از دولت و موسسات کمک رسان بین المللی می خواهند تا به وضعیت آنان رسیدگی فوری صورت گیرد.

در همین حال میرزا علی بیدار ولسوالی آبکمری با بیان اینکه وضعیت این افراد نگران کننده است، اظهار داشت: هم اکنون هیئتی از سوی مقام های محلی بادغیس به این منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی تعداد و نیازمندهای فوری آنان هستند.

بیدار، تاکید کرد: تا زمانیکه مخالفان تفنگدار دولت از این مناطق بیرون رانده نشوند این افراد در این وضعیت باقی خواهند ماند و جرات بازگشت به خانه هایشان را ندارند.

وی هشدار داد: روزها وشب های سردی در راه است و اگر بزودی برای ایین ۲۰۰ خانواده کمک های فوری غذایی و پوشاک صورت نگیرد، اتفاقات ناکواری خواهد افتاد.

آوارگان داخلی در آبکمری بادغیس گفته اند: طالبان مسلح شب گذشته حمله دیگری را نیز به روستاهای آنان سازماندهی کرده و حتی مواشی و حیوانات اهلی آنان را نیز با خود برده اند.

عبدالحی از جمله آوارگانی ایست که از بیم حضور طالبان موفق شده تا با خانواده اش خود را به آبکمری برساند.

وی از دولت خواهان تامین امنیت است و تاکید دارد:  اگر دولت به این اوضاع سروسامان ندهد، خانواده های بیشتری از ساکنین روستاهای تحت تصرف طالبان آواره خواهند شد.

روستاهایی که اخیرا در بادغیس توسط طالبان به آتش کشیده شده در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز ولسوالی آبکمری موقعیت دارد که تامین امنیت این مناطق بر عهده نیروهای مردمی همکار دولت و پلیس محلی می باشد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.