میزان 20, 1396 15:15 Asia/Kabul

ششمین دور گفتگوهای امنیتی هرات با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشورمنطقه و جهان به میزبانی ولایت هرات در تاریخ 21 و 22 میزان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اینبار نیز کارشناسان سیاسی و امنیتی جهان در خصوص موضوعات مهم امنیتی افغانستان، منطقه و جهان  به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

گفتگوهای امنیتی امسال بر حول محور مفهوم آینده دولت‌های ملی خواهد چرخید.

محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز امروز وارد ولایت هرات شد تا در کنفرانس گفتگوهای امنیتی هرات شرکت کند.

 گفتگوهای امنیتی هرات ۶ سال است که در هرات، همه ساله بر گزار می شود و مورد استقبال سیاستمداران کشورهای منطقه نیز قرار گرفته است.

پیش بینی می شود که در این کنفرانس امسال بحث‌های منطقه‌ای مانند مبارزه همگانی علیه تروریزم، مارزبه با کشت و ترانزیت مواد مخدر، سیاست های منطقه ای و شیوه‌های منطقه‌ای مبارزه علیه تروریزم با همگرایی کشورهای جهان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر گفتگوهای امنیتی هرات می‌تواند فرصت‌های دیگری را نیز برای هرات به ارمغان بیاورد.

انستیتوت مطالعات استراتژیک که برگزار کننده این کنفرانس ۲ روزه در هرات است، سعی دارد همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی، در خصوص فرهنگ و جایگاه هرات نیز برنامه هایی داشته باشد و مهمانان را بیشتر از قبل با فرهنگ فرهنگ غنی و ارزشمند این مرز وبوم بشناساند.

 با توجه به ماهیت کنفرانس و جلب توجهی که با راه اندازی این کنفرانس به هرات و قطب سیاسی و فرهنگی شدن هرات میشود باید در نظر داشت که فایده های طولانی مدت آن حایز اهمیت است.

 با راه اندازی این کنفرانس در سطح جهانی هرات تبدیل به یک شهر گردشگری نیز خواهد شد و این کنفرانس توجه کشورهای منطقه و جهان را به منظور سرمایه گذاری ها در هرات جلب میکند.

این سرمایه گذاری ها میتواند در هرچه بهتر شدن وضعیت کار و از بین بردن بیکاری کمک کند.

در همین حال «عبدالاحد ولی زاده» سخنگوی فرماندهی پولیس هرات به رادیودری گفت: جلسه فوق‌العاده امنیتی بخاطر تأمین امنیت ششمین دور گفتگوهای امنیتی هرات با حضور مدیران بخش‌های مختلف، آمرین حوزه‌های امنیتی و فرمانده‌هان پولیس ولسوالی‌ها در مقر فرماندهی پلیس این ولایت برگزار شد.

سخنگوی فرماندهی پلیس هرات افزود: نقش مردم در تأمین امنیت و معرفی مجرمین ارزنده می باشد و  برنامه‌های مؤثری برای نزدیک سازی مردم با پولیس نیز روی دست گرفته شده است.

ولی زاده تصریح کرد: این جلسه و کنفرانس امنیتی در هرات برگزار می شود و به دشمنان صلح و امنیت مردم اجازه فعالیت های ضد دولتی نیز داده نخواهد شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.