میزان 22, 1396 09:29 Asia/Kabul
  • هشدار رئیس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان درباره برکناری از سمت خود

 رئیس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان هشدار داد در صورت برکنار نشدن عاملان تقلب و عدم تحقق اصلاحات در کمیسیون انتخابات، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «عبدالعزیز آریایی» رئیس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان اعلام کرد: با وجود گذشت زمان هنوز هم کسانی که در تقلب انتخابات گذشته دخالت داشتند به کار در کمیسون‌های انتخاباتی ادامه می‌دهند.

این در حالی است که اخیرا نمایندگان مجلس، احزاب سیاسی  و نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان به عملکرد کمیسیون انتخابات، مداخله دولت  و نبود عزم جدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای های ایالتی  در این کشور ابراز نگرانی‌ کرده‌اند.

از سوی دیگر، احزاب منتقد دولت وحدت ملی با تشکیل شورایی تحت عنوان «شورای تفاهم جریان‌های سیاسی» افغانستان، تحقق اصلاحات اساسی و یا منحل شدن کمیسیون انتخابات افغانستان را خواستار شده‌اند.

«نعیم ایوب‌زاده» رئیس بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان نیز با ابراز نگرانی نسبت به احتمال عدم برگزاری انتخابات به دولت وحدت ملی هشدار داده تا با عملکرد صادقانه زمینه برگزاری انتخابات در این کشور را فراهم کند.

«نجیب‌الله احمدزی» رئیس  کمیسیون مستقل  انتخابات افغانستان چندی پیش  در کابل  اعلام کرده بود  انتخابات پارلمانی و شوراهای ایالتی  شانزدهم تیر  1397 هجری شمسی ، برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه