مشاوران آمریکایی نیروهای امنیتی افغانستان را برای فصل جدید جنگی آماده می‌کنند
(last modified 1396-07-22T05:13:22+00:00 )
میزان 22, 1396 09:43 Asia/Kabul
  • مشاوران آمریکایی نیروهای امنیتی افغانستان را برای فصل جدید جنگی آماده می‌کنند

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت: همزمان با بازنشستگی تعدادی از افسران کهنسال در افغانستان، مشاوران جدید آمریکایی واحدهایی از نیروهای امنیتی این کشور را برای فصل جدید جنگی آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ژنرال «جوزف ووتل» در نشست خبری در پایگاه مرکزی نیروهای آمریکایی در ایالت فلوریدای آمریکا اعلام کرد که مشاوران آمریکایی در حال آموزش نیروهای امنیتی افغان در واحدهای کوچکتری هستند.

وی افزود: مشاوران جدید آمریکایی واحدهایی از نیروهای امنیتی افغان را برای اجرای عملیات‌های تهاجمی علیه طالبان در این کشور آموزش می‌دهند تا برای فصل جدید جنگی آماده شوند.

این ژنرال ارشد آمریکایی گفت: با وجود این که تعدادی از فرماندهان نیروهای امنیتی افغان به دلیل کهولت سن بازنشسته و یا برکنار شده‌اند اما با جایگزینی آنها توسط افراد جوان تلفات نیروهای امنیتی افغان کاهش خواهد یافت و این نیروها عملیات‌های تهاجمی بیشتری را علیه طالبان انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: «هنوز برای شکستن بن‌بست امنیتی در افغانستان تلاش‌ها جریان دارند، اما من اینجا اعلام پیروزی نمی‌کنم، ولی برخی گام‌هایی را که برداشته‌ایم، گام‌های مثبتی‌ است که ما را به سمت شکستن این بن بست سوق می‌دهند».

ووتل افزود: مشاوران آمریکایی برای آموزش و سازماندهی نیروهای امنیتی افغان در گردان‌های ارتش افغانستان مستقر خواهند شد.

این در حالی است که قبل از این مشاوران آمریکایی تنها درپایگاهای مرکزی نیروهای امنیتی افغان مشغول آموزش و ارائه مشاوره بودند که مستقر شدن مشاوران آمریکایی در گردان‌های ارتش آنها را به درگیر شدن در میدان‌های جنگ نزدیک می‌کند.

در همین حال جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی از بازسازی وتوجه در بخش های مختلف قول اردوها وآمادگی ها در بهار سال آینده خبرداده ابراز امید واری می کند که در بهار سال آینده نیروهای افغان به پیشرفت خوبی نایل شوند.

وزارت دفاع امیدوار است که استراتژی نظامی افغانستان وتوجه به نیروهای هوایی وزمینی اثرات مثبتی را در صلح وثبات افغانستان داشته باشد.این در حالی است که اکنون عملیات مخالفین افزایش یافته وبه تازگی امریکا ،ارتش پاکستان را متهم به ارتباط داشتن با گروه های دهشت افکن نموده می گوید که ارتش پاکستانارتباط مستقیم با شبکه حقانی داردوباید در مبارزه با دهشت افگنی همکاری لازم داشته باشد.