میزان 23, 1396 09:20 Asia/Kabul
  •  واکنش رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان به اظهارات رئیس مجلس

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: مجلس این کشور  صلاحیت احضار مسئولان کمیسیون‌های انتخاباتی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که رئیس مجلس ملی افغانستان برای دومین بار اعضای کمیسیون انتخابات را به این نهاد فراخوانده است، رئیس دبیرخانه این کمیسیون این خواسته را خارج از صلاحیت‌های پارلمان افغانستان اعلام کرد.

 نمایندگان پارلمان افغانستان که به وجود  فساد و زمینه‌سازی برای تقلب در کمیسیون انتخابات این کشور ابراز نگرانی‌ کرده‌اند، خواستار احضار و پاسخگویی مسئولان این کمیسیون در صحن علنی مجلس شدند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان  گفت که اگر چه تذکر قبلی پارلمان برای پاسخگویی در مجلس را کمیسیون انتخابات نادیده گرفته اما بار دیگر از مقامات کمیسیون انتخابات افغانستان و کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌خواهیم تا در پارلمان حضور یابند.

«همایون همایون» معاون اول پارلمان افغانستان گفت عدم حضور مسئولان کمیسیون انتخاباتی در مجلس نشان دهنده فساد اداری در این کمیسیون است.

«محمد وریماچ» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع گفت:  پارلمان افغانستان صلاحیت احضار یا استیضاح اعضای کمیسیون انتخابات را ندارد.

وی افزود: بر اساس قانون انتخابات ، این کمیسیون تنها موظف است تا از طریق رسانه‌ها اطلاعات را با مردم در میان بگذارد.

نمایندگان پارلمان افغان و احزاب سیاسی در این کشور در هفته‌های گذشته، ارگ ریاست جمهوری افغانستان را به مداخله در امور کمیسیون انتخابات این کشور متهم کردند.