حمله گروهی طالبان به پایگاه ارتش در ولسوالی میوند قندهار ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت
(last modified 1396-07-27T06:42:28+00:00 )
میزان 27, 1396 11:12 Asia/Kabul
  • حمله گروهی طالبان به پایگاه ارتش در ولسوالی میوند قندهار ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت

مقام‌های امنیتی در ولایت قندهار تایید می‌کنند که طالبان با راه اندازی حملات انتحاری و گروهی به پایگاه ارتش در ولسوالی میوند این ولایت حمله کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از جمهورف ضیا دورانی سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت قندهار با تایید این رویداد گفته که گروهی طالبان بامداد امروز (پنجشنبه 27 میزان) به پایگاه ارتش در منطقه چشمو ولسوالی میوند حمله کردند.

به گفته وی؛ ابتدا یک مهاجم انتحاری، یک موتر نوع هاموی بمب‌گذاری شده را در دروازه ورودی پایگاه ارتش منفجر کرده و پس از آن طالبان با سربازان ارتش درگیر شدند.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت قندهار افزوده که طالبان می‌خواستند که این پایگاه ارتش را به تصرف‌شان درآورند که با رسیدن نیروهای کمکی، طالبان مجبور به عقب نشینی شدند.وی در مورد تلفات نیروهای امنیتی و طالبان در این درگیری چیزی نگفته‌اند.اما برخی منابع امنیتی که نخواسته نامی از آنان گرفته شود گفته اند که در این حمله انتحاری و درگیری در ولسوالی میوند، دستکم 40 سرباز ارتش کشته و 20 سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته این منابع در این درگیری 10 طالب نیز کشته و شماری دیگر از آنان نیز زخمی شده‌اند.در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان نیز تایید کرده که این گروه با راه اندازی حملات انتحاری و تهاجمی به یک پایگاه ارتش در ولسوالی میوند، تلفات سنگینی به نیروهای دولتی وارد کرده‌اند.