حمله طالبان به نیروهای پلیس در ولسوالی شیندند
(last modified 1396-07-27T11:49:28+00:00 )
میزان 27, 1396 16:19 Asia/Kabul
  • حمله طالبان به نیروهای پلیس در ولسوالی شیندند

مسئولان محلی در ولایت هرات گفته اند: در نبردهایی که طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌هایی از ولسوالی شیندند روی داده‌است، تا کنون ۱۵ تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این نبردها در حالی صورت گرفت که صدها تن از نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان به هدف تصرف پاسگاه‌های امنیتی در این ولسوالی بر نیروهای پلیس حمله کردند.

مقام های امنیتی در ولایت هرات نیز گفته اند: در این درگیری نیروهایی از مخالفان مسلح دولت از ولایت های همجوار به کمک طالبان مستقر در شیندند آمده بودند.

این برای بار نخست نیست که درگیری‌های مرگبار بین سربازان افغان و طالبان مسلح در یکی از بدامن ترین ولسوالی های هرات صورت می‌گیرد.

بارها مردم و مسئولان شاهد نبردهای سنگین در این منطقه از ولایت هرات بودند که بارها نیز تلفات و خساراتی هم به طرفین وارد شده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در گفتگو با رادیودری از کشته شدن ۹ تن از طالبان مسلح و زخمی شدن ۶ تن دیگر از این افراد در زدوخوردهای مسلحانه روز گذشته در شیندند خبر داده و تاکید کرد: سربازان امنیتی برای دفاع از این ولسوالی در برابر یکی از سنگین ترین حملات طالبان مقاومت کرده و تفنگداران مخالف دولت را در مناطق (چشمه و قلعه پسر) در این ولسوالی زمینگیر کردند.

از سوی دیگر افزایش نا امنی و حملات مسلحانه طالبان در شیندند ولایت هرات در حالیکه این ولسوالی بزرگ هرات در این اواخر به ۵ واحد اداری کوچکتر نیز تقسیم شده است، نگرانی فعالان مدنی را در پی داشته است.

اشرف سادات کنشگر مدنی در هرات تاکید کرد: شیندند همه روزه شاهد نبردهای خونباری بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت است و با این وجود دولت وحدت ملی هم برنامه‌ای به هدف بهتر شدن وضع امنیتی و سرکوب گروه‌های تروریستی در این منطقه ندارد.

اما مسئولان محلی در هرات تاکید کردند که تلاش‌های زیادی از سوی دولت افغانستان برای بهبود وضع امنیتی شیندند صورت گرفته‌است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: طالبان مسلح در این ولسوالی پهناور هرات نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده و توان رویارویی با نظامیان کشور را ندارند.

وی تصریح کرد: طالبان برای انجام این چنین عملیاتهایی مجبور هستند از طالبان مستقر در سایر ولایت های افغانستان کمک بگیرند که بازهم توسط نیروهای امنیتی با شکست هایی روبرو شدند.

با این همه کنشگران مدنی در ولایت هرات هشدار می‌‌دهند که در نبردهای میان‌گروهی طالبان و درگیری‌های طالبان با سربازان امنیتی این افراد غیرنظامی هستند که قربانی این رویدادها می‌شوند.

آنان از دولت افغانستان و گروه‌های درگیر خواستند تا از افراد غیرنظامی در این جریان ها حفاظت شود.