حمله انفجاری نزدیک دانشگاه نظامی کابل/ کشته شدن 15 دانشجوی افسری
(last modified Sat, 21 Oct 2017 11:43:07 GMT )
میزان 29, 1396 16:13 Asia/Kabul

وزارت دفاع ملی افغانستان ازانفجاری در نزدیکی دانشگاه نظامی مارشال محمد قسیم فهیم در غرب کابل خبر داد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این انفجارحوالی ساعت سه و سی دقیقه ی بعد از ظهر به وقت کابل منطقه ی چهار راه قنبر در حوزه ی پنجم امنیتی پولیس کابل را لرزاند . 

به گفته ی جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان ،این انفجار در چهار راه قنبر و نزدیک به دانشگاه نظامی مارشال محمد قسیم فهیم رخ داده است .

آن گونه که سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید این انفجار جان پانزده کارمند این دانشگاه را گرفته و چهار تن دیگر را زخمی کرده است .

 طالبان مسئولیت حمله انفجاری به دانشجویان دانشکده افسری در غرب کابل پایتخت افغانستان را به عهده گرفت.

افزون بر این ، شاهدان عینی می گویند این رویداد پس از آن رخ داد که فرد مهاجم مواد منفجره ی همراهش را در سرک عمومی و نزدیک به دروازه ی  ورودی دانشگاه نظامی مارشال محمد قسیم فهیم  پس از آن منفجر کرد که موتر حامل کارمندان این دانشگاه در حال ترک محل بود .

لازم به ذکر است این که این رویداد در حالی در کابل رخ داد که شب گذشته یک تروریست داعشی با منفجر نمودن واسکت انفجاری همراهش گروهی از نماز گزاران را در مسجد امام زمان در غرب کابل هدف  قرار داد که در آن رویداد بیش از پنجاه نمازگزار به شهادت رسیدند و بیش از 50 تن دیگر زخم برداشتند.

هم چنین بامداد امروز شنبه ، اصابت دو فیر راکت در منطقه ی دیپلومات نشین وزیر اکبر خان از مربوطات حوزه ی دهم امنیتی پولیس کابل آرامش نسبی این منطقه را برهم زد .

گروه طالبان با نشر خبری مسوولیت شلیک این دو فیر راکت را به دوش گرفت و مدعی شد که این راکت ها به مقر فرماندهی نظامیان امریکایی و ناتو در شهر کابل اصابت نموده و تلفات و خسارت هایی به باور آورده است ، ادعایی که توسط پولیس کابل رد شد چنان چه وزارت امور داخله ی افغانستان اعلام کرد که هیچ فردی در این رویداد کشته و یا زخمی نشده است .  

 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.