میزان 29, 1396 19:28 Asia/Kabul
  •  ادامه حملات تروریستی در افغانستان و تاکید بر نقش آمریکا در این حملات

بدنبال افزایش حملات تروریستی در مناطق مختلف افغانستان ، منابع افغان آمریکا را عامل این حملات می دانند .

در جدید ترین حملات تروریستی روز شنبه مینی بوس حامل این دانشجویان هنگام خروج از دانشکده نظامی در غرب شهر کابل هدف حمله یک مهاجم قرار گرفت که بر اثر آن 15 نفر از دانشجویان کشته و چهار نفر دیگر  زخمی شدند.  

عصر دیروز جمعه هم براثر انفجارها ی پیاپی در مسجد امام زمان (عج) در غرب کابل و مسجد دیگری  درشهرستان دولینه  ولایت «غور» افغانستان حدود نود نفر از نمازگزاران به شهادت رسیدند و دهها نفر زخمی شدند .

 گروه تروریستی داعش، مسئولیت حملات به مساجد را بر عهده گرفت.

این حملات تررویستی در حالی صورت می گیرد که  "غلام جیلانی زواک "رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان ، هدف راهبرد جدید آمریکا در این کشور را تشدید جنگ و تقویت گروه تروریستی داعش در افغانستان دانست .

جیلانی زواک در خصوص راهبرد جدید آمریکا در خصوص افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت ، این راهبرد درجهت پایان دادن به جنگ در این کشور نیست  ، بلکه برای ادامه و تشدید جنگ در افغانستان است .

وی افزود،هدف اصلی حملات هوایی آمریکا علیه گروه طالبان این نیست ، که آنها را نابود کند ، بلکه هدف تحت فشار قرار دادن و تضعیف این گروه است تا اکثر افراد این گروه جذب گروه تروریستی داعش شوند.

پهپاد های آمریکایی در روزهای  اخیر حملات در مناطق افغانستان از جمله استان ننگرهار و و مناطق مرزی افغانستان و پاکستان را افزایش داده اند . 

در این حملات شماری از غیر نظامیان افغان کشته شدند .

در حال حاضر حدود 14 چهارده هزارنظامی خارجی از جمله 11  هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و واشنگتن درصدد افزایش نظامیان خود در این کشور است .

حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتار هزاران غیر نظامی افغان و تخریب زیر ساخت های این کشور نداشته است و ناامنی روز به روز درافغانستان افزایش می یابد.

"در همین زمینه «مطیع الله خروتی " کارشناس سیاسی و روزنامه نگار افغان گفت،آمریکا برای توجیه حضور خود در افغانستان گروه تروریستی داعش را به این کشور فرستاده است .

"مطیع الله خروتی "افزود ،آمریکا ، گروه تروریستی داعش را برای ناامن کردن افغانستنان و منطقه تشکیل  داده است .

به گفته این کارشناس سیاسی افغان در حال حاضر کنترل هوا و زمین افغانستان در اختیار آمریکا است ، اما بارها مشاهده شده از طریق هواپیماهای بی نام و نشان به گروه طالبان و همچنین گروه تروریستی داعش سلاح و مهمات ارسال می شود .

بعد از راهبرد جدید آمریکا مبنی بر اعزام نظامیان آمریکایی بیشتربه افغانستان ، حملات تروریستی داعش و طالبان در این کشور افزایش یافته است .

کلیدواژه