انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از مقامات امنیتی به ادامه ناامنی
(last modified Sun, 22 Oct 2017 05:27:45 GMT )
میزان 30, 1396 09:57 Asia/Kabul
  • انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از مقامات امنیتی به ادامه ناامنی

نمایندگان مجلس افغانستان از ناتوانی ، سرپرستان وزارتخانه های کشور، دفاع و رئیس اداره امنیت ملی در قبال حملات خونین اخیر در این کشور انتقاد کردند .

در شش روزگذشته مناطق مختلف افغانستان از جمله قندهار ، پکتیا، غور ، غرب کابل و غزنی شاهد حملات تروریستی بودکه دستکم دویست کشته و صدها مجروح برجای گذاشت و گروه تروریستی داعش و طالبان مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند . 

 به گزارش روز شنبه خبرگزاری آوا، نمایندگان مجلس افغانستان از وخامت اوضاع امنیتی اخیر افغانستان ابراز نگرانی کردند و گفتند  ادامه چنین وضعیتی  به نفع مردم نیست  و دولت باید پاسخگو  باشد .

" ظاهر قدیر" نمایند ه ننگرهار درمجلس ملی افغانستان گفت انجام حملات اخیر تروریستی دراین  کشور  از توان طالبان خارج است . 

"ناهید فرید" نماینده هرات و "محمد نعیم لالی حمیدزی " نماینده قندهار در مجلس نیز از ضعف حکومت برای دفاع از مردم  انتقاد و تاکید کردند عزمی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و طالبان در افغانستان وجود ندارد و استراتژی امنیتی دولت کابل نیز مشخص نیست.

پیش ازین  "عبدالرئوف ابراهیمی " رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به حملات اخیرگروه تکفیری داعش و  طالبان گفته بود  ادامه این وضعیت به صلاح این کشور نیست و دولت باید آن را جدی بگیرد.

وی افزود: اختلافات سیاسی بین محمد اشرف غنی رئیس جمهور وعبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان باعث مشکلات امنیتی در این کشور شده است و انها  باید برای وفاق سیاسی تلاش کنند.

کلیدواژه