عقرب 02, 1396 17:47 Asia/Kabul

نماینده امور بشری سازمان ملل در افغانستان به مناسبت روز جهانی کاهش خطرات حوادث طبیعی در یک نشست گفت که، از هر یک میلیون نفر، دو صدو پنجاه هزار تن آن متاثر از حوادث طبیعی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، توبی لانزر هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان همچنین تاکید می کند، در صورت که حکومت و نهادهای کمک کننده همکاری های لازم را با شهروندان کشور انجام دهند، میزان قربانیان حوادث طبیعی کاهش خواهند یافت.

لانزر افزود:“ما اینجا هستیم و خواهیم ماند در شرایط سخت و آسان. هرچند پیشرفت ها صورت گرفته اما در دوازده ماه گذشته برف کوچ، سیلاب و زلزله سبب شده که از هر یک میلیون نفر، دو صدوپنجاه هزار تن آن تحت آسیب های آفات طبیعی قرار گیرند.”

در همین حال عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور نیز در این نشست گفت که، حوادث طبیعی و ناامنی حالت خاصی را به میان آورده و این بسیج تمامی نیروها را برای جلوگیری از تلفات بیشتر ایجاب می کند.

از سوی هم در سال های گذشته انتقادها از بهر عدم رسیدگی اداره مبارزه با حوادث طبیعی به آسیب دیدگان این حوادث زیاد بوده اما اکنون محمد اسلم سیاس سرپرست این نهاد از آمادگی های کامل برای زمستان پیشرو خبر می دهد.

به گفته مسئولان، افغانستان نظر به موقعیت جغرافیایی اش با تهدیدات جدی طبیعی رو به رو بوده و این امر سالانه صدها تن را به کام مرگ می کشاند.