حملۀ سنگین طالبان در ولایت فراه
(last modified 1396-08-03T06:39:03+00:00 )
عقرب 03, 1396 11:09 Asia/Kabul
  • حملۀ سنگین طالبان در ولایت فراه

مسئولان محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان تایید کرده‌اند که در حمله‌ی مسلحانه‌ی شب گذشته‌ی طالبان مسلح برپاسگاه امنیتی ولسوالی پشت‌رود، دستکم ۹ تن از سربازان ارتش کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی والی فراه در گفت‌ وگو با خبرنگار رادیو دری، عملیات نظامی شب قبل طالبان را یکی از سنگین‌‌ترین حملات این گروه بر نیروهای امنیتی دانست و گفت: اخیرا طالبان مسلح با تغییر استراتیژی شان در مبارزه با دولت افغانستان، پاسگاه‌های امنیتی را مورد حمله قرار می‌دهند که در هر مورد مهاجمان مسلح نیز تلفات و خساراتی را متحمل می‌شوند.

ناصر مهری با بیان اینکه نیروهای دفاعی افغانستان در برابر حمله‌ی طالبان در روستای «بلندی» ولسوالی پشت‌رود مقاومت کرده و در این نبرد ۱۷ تن از طالبان مسلح نیز کشته شدند، تصریح کرد: صدها تن از نیروهای مسلح وابسته به گروه طالبان از ولسوالی‌های مختلف ولایت‌های هلمند و هرات نیز در این حمله‌ی گروهی شرکت داشتند که این نبرد چندین ساعت ادامه پیدا کرد.

سخنگوی والی فراه ضمن تاکید بر اینکه دولت افغانستان مصمم است تا با کسانیکه در ناامنی‌ها و حملات تروریستی نقش دارند، برخورد کرده و به هر نحو ممکن امنیت را تامین کند، خاطرنشان کرد: مدتی‌است طالبان مسلح در حملات شبانه‌ی خود سعی دارند تا پاسگاه‌های امنیتی را مورد حمله قرار داده و زمینه‌ی حضورشان را در ولسوالی‌های مختلف فراه مساعد سازند.

مهری پذیرفت که چالش‌های امنیتی در فراه اخیرا افزایش یافته و گروه‌‌های مسلح مخالف دولت عملیات‌های نظامیشان را به هدف برهم زدن امنیت در این ولایت بیشتر از قبل کرده‌اند.

این مقام محلی فراه با اشاره بر اینکه مسئولان محلی در این ولایت تدابیر ویژه‌یی را به هدف مبارزه با طالبان روی دست دارد، تصریح کرد: نیروهای امنیتی در چندماه گذشته عملیات‌های نظامیشان  را به منظور دفع این حملات طالبان چندین برابر کرده‌اند. مهری خاطرنشان کرد: از مدتی به اینسو چندین حمله‌ی گروهی و پیچیده‌ی طالبان در بخش‌های مختلف فراه توسط نیروهای کشفی و استخباراتی شناسایی و خنثی شده‌است.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت مردم و توجه مقام‌های امنیتی درمرکز افغانستان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در فراه مجهزتر شده و در برابر مخالفان دولت بهتر از قبل عمل کنند.

این مقام محلی در فراه خاطرنشان کرد: فصل گرم که بنام فصل جنگی طالبان شناخته می‌شود رو به پایان است و این گروه سعی دارند در روزهای باقی مانده تا فصل سرد عملیات‌های بیشتری را برای تصرف مناطق بیشتری در فراه انجام دهند.

افزایش تحرکات طالبان در فراه در حالی‌‌است که اخیرا مسئولان شورای ولایتی این ولایت خبر از حضور رهبر طالبان در این ولایت غربی کشور دادند و گفته‌اند: مولوی هبت‌الله رهبر طالبان به منظور ایجاد وحدت و انسجام بیشتر بین نیروهایش به فراه آمده و از آنان خواسته‌است متحدانه علیه دولت افغانستان و متحدان غربی اش مبارزه کنند.