عقرب 05, 1396 18:59 Asia/Kabul
  • اطلاعیه سفارت جموری اسلامی ایران در کابل درباره صدور ویزای زیارتی اربعین

سفارت جموری اسلامی ایران در کابل در اطلاعیه ای اعلام کرد ،تنها روئسای کاروان های زیارتی اربعین حسینی (ع) می توانند برای دریافت ویزا به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان مراجعه کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در اطلاعیه ای اعلام کرد، مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی می توانند برای اخذ ویزای زیارتی اربعین در سامانه الکترونیک مراجعه کنند و  تنها روسای کاروان های زیارتی میتوانند برای اخذ ویزا به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران به صورت حضوری،مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، سرگروه هر کاروان مجاز خواهد بود نسبت به ثبت مشخصات اعضای گروه از 5 تا 50 نفر اقدام کند.

بر اساس این اطلاعیه، صدور ویزا برای اربعین تنها از تاریخ  دوشنبه 6 میزان الی چهارشنبه 17میزان تعیین شده است و بعداز این تاریخ هیچ درخواستی برای صدور ویزای اربعین پذیرفته نمی شود.

همچنین در این اعلامیه از روئسای کاروان ها ، خواسته شده است تا از باز گشت اعضای کاروان خود اطمینان حاصل کرده و در صورت فوت زایر مربوط کاروان خود ،مدارک فوتی متوفی را به تایید یکی از دفاتر وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق برسانند.

گفتنی است این برای اولین بار است که چنین تسهیلاتی در اختیار مشتاقاق زیارت ابا عبدالله (ع) در اربعین حسینی فراهم شده است.

اضافه می شود که صدور ویزای زیارتی اربعین ازسوی نمایندگی های سیاسی وکنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان منوط به دریافت ویزای عراق از سوی نمایندگی آن کشور در افغانستان است.