اتباع افغانستان برای حضور در اربعین روادید دریافت کنند
(last modified 1396-08-07T07:49:06+00:00 )
عقرب 07, 1396 12:19 Asia/Kabul
  • اتباع افغانستان برای حضور در اربعین روادید دریافت کنند

دبیر ستاد اربعین استان تهران ضمن تأکید بر انجام مراحل قانونی برای حضور در مراسم اربعین توسط اتباع افغانستان، گفت: اتباعی که قصد دریافت روادید اربعین دارند باید با در دست داشتن اوراق معتبر هویتی به دفاتر کفالت این استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«حمیدرضا گودرزی»  دبیر ستاد اربعین استان تهران  در رابطه با صدور روادید اربعین ویژه اتباع افغانستانی ساکن ورامین گفت:  آن دسته از اتباع افغانستانی که قصد دریافت روادید اربعین دارند باید با در دست داشتن اوراق معتبر هویتی و سایر مدارک شناسایی دفاتر کفالت این استان مراجعه کنند.

دبیر ستاد اربعین استان تهران  افزود: به منظور تسهیل اعزام اتباع افغانستان در روند اعزام به اربعین، دفتر کنسولی در ورامین همانند سال‌های قبل راه‌اندازی خواهد شد که اتباع افغانستانی با مراجعه به آن نیازی به حضور در سفارت افغانستان ندارند.

وی با تأکید بر انجام مراحل قانونی برای حضور در مراسم اربعین گفت: امسال دولت عراق با افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند اعمال قانون می‌کند و  بدون ویزا و مدارک قانونی سه سال حبس در نظر گرفته است  بنابراین اتباع افغانستان حتما مجوز قانونی را از دفاتر کفالت اتباع و مهاجرین خارجی  را دریافت کنند.

گودرزی با توصیه به اتباعی که قصد سفر به اربعین را دارند، عنوان کرد: زائران به صورت گروهی سفر کنند و در طول سفر توجه داشته باشند که مشکل پارکینگ برای خودروها وجود دارد، همچنین همراه داشتن یک کوله پشتی سبک، کفش پیاده روی، پمادهای سوختگی و ضد آفتاب  به زائران توصیه می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان تهران در رابطه با تعداد و آمار اتباع خارجی که به عراق اعزام می‌شوند اظهار داشت که هنوز  از این آمار دقیق اعلام نشده است و منتظر دریافت اطلاعات از سفارت افغانستان  در ایران هستیم.